شناسهٔ خبر: 51131623 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ضربه‌ای دیگر بر پیکر سوپرلیگ با مصوبه جدید اتحادیه اروپا

با تصویب یک قانون جدید توسط اتحادیه اروپا، کار بنیانگذاران پروژه سوپرلیگ اروپا برای اجرایی کردن اهداف‌شان سخت‌تر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هرچه می‌گذرد عملی شدن پروژه سوپرلیگ اروپا غیرممکن‌تر به نظر می‌رسد؛ پروژه‌ای که سال گذشته با اعلام آمادگی 12 تیم برای حضور در یک تورنمنت انحصاری آغاز شد و پس از مواجه شدن با تهدیدهای یوفا در خصوص مجازات عاملان شکل‌گیری این تورنمنت و در پی آن انصراف 9 تیم (6 تیم لیگ برتری به همراه میلان، اینتر و اتلتیکومادرید) به حالت تعلیق درآمد.

با توجه به باقی ماندن سه باشگاه یوونتوس، بارسلونا و رئال مادرید در پروژه سوپرلیگ، پرونده این تورنمنت انحصاری هنوز بسته نشده است اما هرچه می‌گذرد اجرایی شدن این پروژه سخت‌تر می‌شود. یوفا اگرچه به دستور مقامات قضایی مجبور به بستن پرونده مجازات این سه باشگاه شد اما هنوز هم از هر اقدامی برای ممانعت از شکل‌گیری سوپرلیگ استقبال می‌کند و این هم همان کاری بود که پس از مصوبه جدید اتحادیه اروپا انجام داده است.

به گزارش رویترز؛ اتحادیه اروپا روز گذشته (سه‌شنبه) طرحی را برای تقویت ارزش‌محوری در ورزش سازمان‌یافته در قاره سبز به رأی‌ گذاشت که این طرح با اخذ 27 رأی مثبت از سوی وزرای کشورهای عضو به تصویب رسید. این مصوبه پیروزی مصوبه ماه گذشته پارلمان اروپا است که صریحاً با شکل‌گیری تورنمنت‌های انشعابی و انحصاری در رقابت‌های ورزشی اروپا مخالفت کرد.

در پی اعلام این مصوبه، الکساندر چفرین، رئیس یوفا گفت: این مصوبه یک پیام  کاملاً آشکار از خواسته اعضای کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. با این مصوبه دیگر جای هیچ تردیدی نمی‌‌ماند که اروپا و ورزش اروپا در حفاظت و ارتقای مدل ورزشی مدنظر ما موفق خواهد شد. اکنون ما یک برنامه دراز مدت در سطح قاره‌ای داریم تا از ورزش اروپا که رویکردی ارزش محور، جامعه‌گرا و همراه با بینشی وسیع دارد، حفاظت کنیم. با حمایت صورت گرفته از مدل ما، فوتبال اروپا همچنان الگویی پیشرو از ورزش ارزش محور خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما