شناسهٔ خبر: 51131569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساخت و ساز غیر مجاز اطراف بنای تاریخی وجود ندارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: مشکل ساخت و ساز غیر مجاز در اطراف پل تاریخی شهرستان قروه وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، یعقوب گویلیان مدیر کل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری کردستان اظهار داشت: به منظور جلوگیری از تردد اهالی منطقه فرهاد آباد بر روی پل تاریخی موجود در شهرستان قروه تردد روی این پل محدود شده و پل جدیدی  در کنار این اثر تاریخی احداث خواهد شد بنابراین ساخت و ساز غیرمجازی صورت نگرفته است.

گویلیان افزود :با توجه به پیگیری‌های مستمر و مکاتبه‌های انجام شده و همراهی ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سرانجام پلی تازه برای جلوگیری از تردد مردم منطقه در فاصله قانونی پل فرهادآباد قروه و در راستای حفاظت از این اثر تاریخی و بصورت موقت در دست احداث است.

او گفت: این اقدام علاوه بر حفاظت بیشتر از پل تاریخی فرهادآباد موجب می‌شود تا در این اثر فاخر عملیات نورپردازی و سایر اقدام‌های لازم برای تبدیل شدن آن به یک منطقه گردشگری، انجام شود.

مدیر کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری کردستان افزود: هم چنین مقرر شد اعتبار لازم برای مرمت و حفاظت بیشتر از این اثر شاخص اختصاص داده شود و پس از اتمام فصل سرما و در سال آتی عملیات احداث پل دائم برای تردد در فاصله قانونی پل تاریخی احداث خواهد شد.

گفتی است: پل فرهادآباد در ۴۵ کیلومتری شمال غرب قروه، در روستای فرهادآباد قرار دارد و دارای هشت دهانه و طول ۸۰ متر بوده و از آجر ساخته شده است

این اثر تاریخی و منحصر بفرد در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۸، با شماره ثبت ۲۶۴۷ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده که امید است با انجام اقدام‌های لازم زمینه حضور بیشتر گردشگران برای بازدید از این اثر مهیا شود.

با توجه به پتانسیل‌های گردشگری در شهرستان‌های قروه وبیجار، جذب سرمایه‌گذار و اجرای طرح‌های گردشگری بسیار حائز اهمیت بوده و در همین راستا در تمامی سرمایه گذاران دعوت می‌شود برای سرمایه گذاری در این شهرستان‌ها وارد عمل شوند و این اداره کل آماده هرگونه همکاری است.

انتهای پیام/م

نظر شما