شناسهٔ خبر: 51131564 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو هیات رییسه مجلس:

جهان فریب اجلاس سران کشورهای دموکراتیک را نخواهد خورد

تهران- ایرنا- عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اقدامات و رفتارهای آمریکایی‌ها در دهه‌های اخیر را ضددموکراسی و حقوق بشر ارزیابی کرد و گفت: اذهان بیدار جهانیان، فریب اجلاس سران کشورهای دموکراتیک را نخواهند خورد.

صاحب‌خبر -

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای دموکراتیک که نهم و دهم دسامبر به ‌صورت مجازی توسط آمریکا برگزار می‌شود، اظهار کرد: آمریکایی‌ها به دلیل اقداماتی که ضدحقوق بشر و علیه دموکراسی انجام داده‌اند، بیشتر از همیشه بی‌آبرو شده‌اند.

 وی اضافعه کرد: ایالات متحده آمریکا همیشه سخن از دموکراسی می‌زند اما واقعیت این است که آنها دموکراسی‌ای را که یک روزی خودشان مطرح کرده‌اند و در بوق و کرنا می‌کنند، سرکوب کرده‌ و زیرپا گذاشته‌اند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با فرمایشی خواندن اجلاس سران کشورهای دموکراتیک از سوی آمریکا، تبعات حضور نظامی این کشور در منطقه و خلیج‌فارس، تهدید به حمله نظامی و حتی ترور سردار سلیمانی و دانشمندان هسته‌ای که امنیت، صلح و حقوق بشر مردم ایران را هدف قرار داده است را یادآور شد و گفت: آمریکایی‌ها از لحاظ حقوق بشر بدترین شکنجه‌ها را در کارنامه خود دارد و بدترین روش‌ها را علیه حقوق بشر تضییع کرده است. این اقدامات آمریکا را می‌توان در گام‌هایی که برای اجرای دموکراسی ادعایی در کشورهایی همچون افغانستان و عراق برداشته است، مشاهده کرد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس تصریح کرد: ایالات متحده برای اینکه به اهداف خودش برسد و البته به بهانه اجرای دموکراسی در این کشور، در خاک افغانستان مستقر شد و درست زمانی که طالبان وارد این کشور شدند، این کشور را رها کرد به هیچ کدام از اهدافی که سال‌ها برای آن برنامه‌ریزی کرده بود، دست نیافت و این رفتار آنها هیچ وقت از اذهان عمومی پاک نمی‌شود.

حاجی‌دلیگانی درخصوص هدف آمریکا از برگزاری این اجلاس سران کشورهای دموکراتیک تصریح کرد: یکی از اهدافی که آمریکا از برگزاری اجلاس سران کشورهای دموکراتیک این است که در وهله اول سرپوشی بر اقدامات خود علیه حقوق بشر بگذارد و در مرحله بعد آبرویی که از او در مجامع بین‌المللی ریخته است را به نحوی برگرداند.

وی افزود: اگرچه آمریکا برای برگزاری این اجلاس آنلاین از مدت‌ها پیش طراحی و برنامه‌ریزی کرده است اما به طور قطع به اهداف خود نخواهد رسید.

عضو هیات رییسه مجلس یادآور شد: دست آمریکا برای همگان رو شده است و همه کشورها از نیات آنها باخبر هستند و می‌دانند که  رفتارها و اقدامات آمریکا ضد دموکراسی و حقوق بشر است و وجهه و جایگاه خود را در جهان از دست داده است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: مصداق بارز این وضعیت آمریکا این ضرب المثل است که "آب ریخته شده به جوی برنخواهد گشت" آمریکا هرگز به اهدافی که برای آن برنامه‌ریزی می‌کند دست نخواهد یافت. آمریکا همچنان پس از اقداماتی که علیه حقوق بشر انجام داده است و به بهانه ایجاد دموکراسی و دفاع از آن نیروهای نظامی خود را به کشورهای دیگر اعزام کرده است، برای پیشبرد اهداف خود دست و پا می‌زند تا بتواند بر کارهایی که تاکنون انجام داده است، سرپوش بگذارد.

نظر شما