به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، رضا صیادی در تشریح آخرین برنامههای این سازمان برای افزایش سطح تبلیغات محیطی با مضمون فرهنگی با توجه با تأکید شهردار تهران گفت: سازههای تبلیغاتی شهر تهران به ۲ دسته تجاری و فرهنگی تقسیم میشوند که در ادوار مختلف مدیریت شهری با رویکردهای متفاوت ضریب اکرانهای محیطی در این زمینه(اقتصادی و فرهنگی) کم و زیاد شده است.
وی افزود: در بازهای از زمان رویکرد مدیریت شهری در اکران محیطی با اولویت اقتصادی پیش رفت و در این زمینه حرکت شد و اکران محیطی بر اساس توسعه فرهنگ و مضمون آن مغفول ماند.
صیادی با تاکید بر این مطلب که در رویکرد جدید مدیریت شهری و سازمان زیباسازی شهرداری تهران مقرر شد با استفاده از ضریب نفوذ سازههای تجاری به سمت توسعه تبلیغات فرهنگی پیش رویم گفت: این اقدام مدیریت شهری پایتخت در استفاده از ظرفیت سازه های تجاری برای توسعه امور فرهنگی هیچ تعارضی با تبلیغات تجاری ندارد و به نوعی مکمل یکدیگر هستند.
وی ادامه داد: اسناد بالادستی در حوزه تبلیغات محیطی در سازههای تجاری موجود به شکل شفاف آمده است و بر اساس اسناد و مزایدههای انجامشده ۱۵ درصد ظرفیت تابلوهای تجاری میتواند به موضوعات فرهنگی اختصاص یابد که این عدد بین ۵۵ تا ۶۵ روز در سال است.
وی تاکید کرد: سازمان زیباسازی شهرداری تهران در تعامل با شرکتهای تجاری به عنوان شریک اقتصادی برنامهریزیهای مناسب در حوزه تبلیغات محیطی بر پایه توسعه فرهنگ را انجام داده است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که آیا معیار مناسبی برای شناسایی تابلوهای تجاری یا فرهنگی در سطح شهر وجود دارد یا خیر، گفت: نمیتوان روی سازههای تجاری و فرهنگی شناسنامه مشخص نصب کرد تا شهروندان بدانند کدام سازه تجاری و کدام سازه فرهنگی است، اما شهروندان بر اساس مضمون نصب شده و برند شرکت ها می توانند تابلوهای تجاری شهر را تشخیص دهند.
صیادی با اشاره به اینکه در مدیریت شهری هیچگاه سند جامع جانمایی سازههای تبلیغاتی نداشتیم، ادامه داد: تدوین سند جامع جانمایی و نصب سازههای تبلیغاتی سطح شهر در این دوره از مدیریت شهری در دستور کار قرار دارد، اما نکته قابلتوجه این است که تهیه و تدوین این سند کار کوتاه و میانمدت نیست و علت بلندمدت بودن سند و اجرای آن، زیر بار تبلیغات بودن سازههای سطح شهر است.
وی با اشاره به شعار «تهران؛کلانشهر الگوی جهان اسلام» گفت: اگر میخواهیم به سمت تحقق این شعار پیش رویم باید شهری هوشمند داشته باشیم و یکی از نمادها تهیه و نصب تابلوهای تبلیغاتی هوشمند است که همین امر نیز باید در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد.
نظر شما