شناسهٔ خبر: 51131244 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

رفع چالش قدیمی قیمت گذاری دستوری با ورود کالا‌های متعدد به بورس کالا

معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با ورود کالا‌های متعدد به بورس کالا تا حد زیادی مسئله قیمت گذاری مرتفع شد. علیرضا ناصرپور معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حوزه قیمت گذاری کالا که یک چالش قدیمی است، با ورود کالا‌های متعدد به بورس […]

صاحب‌خبر -

معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با ورود کالا‌های متعدد به بورس کالا تا حد زیادی مسئله قیمت گذاری مرتفع شد.
علیرضا ناصرپور معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حوزه قیمت گذاری کالا که یک چالش قدیمی است، با ورود کالا‌های متعدد به بورس کالا تا حد زیادی این مسئله مرتفع شده و امید است که این روند ادامه داشته باشد. در این حوزه با توجه به اینکه عمده شرکت‌های تولید کننده، سهامداران عمومی دارند و بسیاری نیز در سبد سهامداران سهام عدالت هستند، امید است مشکلات به طور کامل مرتفع شود.
ناصر پور گفت: عمق بخشی به ابزار‌ها و نهاد‌های مالی در بازار سرمایه یک نیاز است. طی سال‌های اخیر، موضوع سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است. به گونه‌ای که اکنون حدود ۳۰۰ صندوق سرمایه‌گذاری فعال و ۵۴ شرکت سبدگردان، مشغول به فعالیت هستند. طی یک ماه گذشته یکی از اولین موضوعاتی که در هیئت مدیره جدیدی سازمان مورد بررسی قرار گرفت، شرکت‌های سهامی پروژه بود و اصلاحاتی برای آنان مد نظر قرار گرفت.
او گفت: نکته مهم در قانون بودجه ۱۴۰۱، اثرات احکام این بودجه بر بازار است. در سال‌های گذشته نیز به همین شکل بوده و سازمان بورس پیگیری‌هایی را انجام می‌دهد تا حداکثر حفظ منافع سهامداران در این حوزه رعایت شود.

درخشش مدیران بیمه تجارت‌نو در همایش ملی بیمه و توسعه
مقالات ارسالی مدیران بیمه تجارت‌نو به دبیرخانه بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه با محوریت نقش صنعت بیمه در رونق اقتصادی با محوریت تحول دیجیتال، منتخب هیات داوران شد.
بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه با محوریت نقش صنعت بیمه در رونق اقتصادی با محوریت تحول دیجیتال در ۱۳و۱۴ آذر ماه سالجاری برگزار می‌شود.
بیش از ۲۶۵مقاله از سوی مدیران، کارشناسان و اساتید فعال در صنعت بیمه به دبیرخانه پژوهشکده بیمه ارائه شد که این مقالات با موضوع نقش صنعت بیمه در رونق اقتصادی با محوریت تحول دیجیتال در سه بخش سخنرانی، پوستر و صرفا چاپ در مجموعه مقالات توسط هیات داوران مورد ارزیابی قرار گرفتند.
بر این اساس، مقاله با عنوان پیشران های تحول دیجیتال درصنعت بیمه(یک رویکرد آینده نگاری) به قلم دکتر نیمانوراللهی مدیر عامل، محمدرضا مباشرفر مدیرکسب و کارهای نوین، حامد شیدائیان مشاور مدیرعامل و آسیه بختیار در بخش صرفا چاپ، مقاله با موضوع ابداع قراردادهای هوشمند با رویکرد توانمند سازی زیرساخت های حقوق دیجیتال در صنعت بیمه با نگارش سعید ابراهیم زاده مشاور مدیرعامل در امور حقوقی و فرزانه سلیمانی مدیر امور مشتریان در بخش سخنرانی، مقاله با عنوان فرآیند دیجیتالیسم بیمه گری مبتنی بر یادگیری تجربی و نقش آن در ضریب نفوذ بیمه به قلم سعید ابراهیم زاده و فرزانه سلیمانی در بخش پوستر و در مجموعه مقالات مورد تایید داوران و ارزیابان بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه بوده‌اند.

تفاهم نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی و بیمه میهن
تفاهم نامه همکاری فیمابین سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و بیمه میهن در راستای تجمیع امور بیمه ای و با هدف توسعه تعاملات و ارائه پوشش های بیمه ای و حرفه ای برای هر یک از اعضای این سازمان و خانواده درجه یک آنها به امضای طرفین رسید.
بر اساس مفاد این تفاهم نامه که امروز با حضور رسول آریان پور سرپرست، ابراهیم حمیدی رئیس هیئت مدیره و مهدی گشادرو معاون فنی این شرکت در محل سازمان نظام مهندسی به امضاء رسید، شرکت بیمه میهن بیمه نامه های مسئولیت، مهندسی، عیوب اساسی و پنهان ساختمان،باربری، آتش سوزی، اتومبیل، حوادث و عمر و سرمایه گذاری صادر و در اختیار اعضا و متقاضیان سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور قرار خواهد داد.
تعهدات بیمه‌ای برای خسارت بدنی و مالی بر اساس ضوابط و مقررات بیمه ای و شرایط عمومی و خصوصی هر بیمه نامه قابل پرداخت است. متولی اجرا و عملیاتی کردن این تفاهم نامه بر عهده شعبه غرب بیمه میهن به سرپرستی وحید قدس می باشد.

نظر شما