شناسهٔ خبر: 51131009 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

در مراسم تکریم و معارفه معاون تحقیقات وزیر بهداشت تاکید شد

باید مراکز تحقیقاتی و معاونتهای تحقیقاتی را به سمت محصول محور شدن سوق دهیم

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت تاکید کرد: باید مراکز تحقیقاتی و معاونت ‌های تحقیقاتی به سمت محصول محور شدن سوق داده شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در جلسه ‌ای که با حضور دکتر سیدمحمد پورحسینی، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی برگزار شد، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت معرفی شد و از خدمات شایسته دکتر فرید نجفی، معاون سابق تقدیر به عمل آمد.

دکتر پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در این نشست با تاکید بر اینکه باید مراکز تحقیقاتی و معاونت ‌های تحقیقاتی را به سمت محصول محور شدن سوق دهیم، افزود: به عنوان اجزای معاونت تحقیقات باید مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کل کشور را به سمتی سوق دهیم که نتایج آن برای جامعه مفید باشد. تولید دانش باید در راستای رفع نیازها باشد و همه باید در یک راستا و همگرا باشند.

وی تاکید کرد: در حوزه تحقیقات به دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران متمرکز نباشیم و دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور را مورد توجه قرار دهیم.

دکتر سیدمحمد پورحسینی، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی نیز در این نشست گفت: از اقدامات متعهدانه و دلسوزانه دکتر نجفی در زمان تصدی پست معاونت قدردانی می‌کنیم و برای دکتر پناهی که از جمله اساتید برجسته و شناخته شده‌ای است که به حوزه تحقیقات کاربردی نگاه ویژه‌ای دارند، آرزوی توفیق داریم.

به نقل از وبدا، وی بیان کرد: امروز که صحبت از تحقیقات و فناوری می‌کنیم، زیرساخت‌های بسیار خوبی در طی سال ‌ها با زحمات اساتید ایجاد شده است. اکنون با توجه به تحریم‌ها وقت آن است که تحقیقات را به محصول برسانیم.

مشاور وزیر بهداشت در ادامه با تاکید بر اینکه رتبه تحقیقات سلامت جایگاه مطلوبی دارد، اما همچنان جای رشد و پیشرفت وجود دارد، بیان کرد: انتظار رشد ناگهانی نداریم، اما وجود نیروهای دانشمند و جوانان مستعد بسیار کمک کننده است. شرکت ‌های دانش‌ بنیان که جزء اصلی بخش دوم تحقیقات یعنی فناوری را شامل می‌شود، می‌تواند موتور قدرتمندی باشد تا به آن جایگاه مورد انتظار دست پیدا کنیم.

نظر شما