شناسهٔ خبر: 51130239 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

با صدور بیانیه‌ای عنوان شد؛

ضرورت ادامه و تقویت نهضت نخبگی توسط اساتید دانشگاه‌ها

 کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت ادامه و تقویت نهضت نخبگی توسط اساتید دانشگاه‌ها تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت ادامه و تقویت نهضت نخبگی توسط اساتید دانشگاه‌ها تأکید کردند.

در متن این بیانیه آمده است:

وَ اشکُروا نِعمَتَ اللهان کُنتُم اِیّاهُ تَعبُدون

(سورهٔ نحل)

امروز در کشور ما جوان‌های نخبه می‌توانند رشد کنند و در برهه‌هایی هم می‌توانند بروند از یک کشور دیگر استفاده کنند و برگردند امّا اینکه ما یک جوانی را نسبت به آیندهٔ کشور ناامید کنیم، دلسرد کنیم، آینده را تلخ و سیاه به او نشان بدهیم که او برود و مهاجرت کند، این را من واقعاً یک خیانتی میدانم که بایستی دنبال کنیم. مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) ۲۶/۰۸/۱۴۰۰

باسلام و صلوات بر محمد و آل محمد و شهدای گرانقدر ایران اسلامی

نخبگان و دلسوزان ایران عزیز

جامعه نخبگانی ایران در طول تاریخ پرپیچ‌وتاب خود و حرکت‌های آگاهانه و ناآگاهانه درست و غلط مدیران خود، امروز به یک فهم مناسب از شرایط علمی مراکز آموزشی، پژوهشی و حکمت آفرین کشور رسیده است. نخبه ما در چند سال گذشته جرئت ایراد نظر (چه برسد به مخالفت) در مقابل آموزش‌های غرب و شرق را نداشت، امروز با هدایت و حمایت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و ایجاد انگیزه و روحیه در نخبگان و به‌خصوص در جوانان توسط ایشان، میوه‌های ۴۰ ساله انقلاب پربرکت ایران را شاهد هستیم. در این میان دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه کشور و در زمره دانشگاه‌های رتبه اول جهان و با حضور بیش از یک‌میلیون دانشجو، توانسته است دانشگاه مولد علم باشد و به علوم غیربومی، شکل بومی ایرانی اسلامی دهد. تجربه این دانشگاه نشان داد که در هرکجا نیروهای انقلابی، فضای فعالیت و کار داشتند موجب خیر و برکات بوده و باعث تقویت جامعه نخبگانی شده است در این راستا به چند مورد از موفقیت‌های اخیر دانشگاه اشاره می‌شود.

۱-جذب بیش از ۴۰۰ هزار دانشجوی جدید در سال ۱۴۰۰ که نشانگر پویایی و ترسیم درست نقشه راه دانشگاه است.

۲-برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی بلندمدت، میان‌مدت و مناسبتی اثرگذار و تحول‌آفرین در دانشگاه ازجمله حماسه تا حماسه و همچنین کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی که مورد تأیید و تشویق مقام معظم رهبری قرار گرفت.

۳-نهضت نرم‌افزاری و آزاداندیشی، شکل‌گیری کانون‌های اندیشه‌ورز، شورای زنان و کانون‌های هم‌اندیشی اساتید

۴-طراحی، برنامه‌ریزی و پشتیبانی از فعالیت‌های دانش‌بنیان، کارآفرینی و صنایع خلاق با مشارکت نخبگان

۵-طراحی و تنظیم سند تحول پنج‌ساله راهبردی عملیاتی و ایجاد روحیه تغییر آفرینی صحیح و هدفمند و همچنین برنامه‌ریزی درست و کاربردی برای تک‌تک استان‌ها و شهرهای کشور عزیزمان متناسب با مزیت‌های نسبی منطقه‌ای

۶-پویش اشتغال و ایجاد انگیزه برای کارآفرینی، تولید دانش‌بنیان و اشتغال جوانان

لذا ضمن تشکر از این نهضت نخبگی و ضرورت ادامه و تقویت آن به اساتید دانشگاه توصیه می‌شود در تشویق جوانان به تحقیق و پژوهش، نوآوری‌های علمی و تحقیقاتی، فعالیت انقلابی و جهادی در میدان‌های علمی و توسعه کرسی‌های نظریه‌پردازی، برنامه‌ریزی و تلاش کنند. کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ضمن ارج نهادن به این فعالیت‌های ارزشمند دانشجویان، اساتید و مسئولان دانشگاه، از همه اساتید و دلسوزان کشورمان دعوت می‌کند باانگیزه و امید به آینده کشور و در یک فضای شاد، نظرات و پیشنهادهای خود را درزمینهٔ طرح‌های پیش رو به این کانون ارسال نمایند.

و من الله توفیق

انتهای پیام/۴۱۶۷/

نظر شما