شناسهٔ خبر: 51130093 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

مهاباد- ایرنا- تصادف زنجیره‌ای یک دستگاه تریلی با چهار دستگاه خودرو سواری دیگر و زخمی شدن پنج نفر، کشف هشت دستگاه ماینر در سرشت و توقیف محموله ۲ تنی چوب قاچاق در یکی از محورهای مهاباد از جمله اخبار کوتاه جنوب آذربایجان‌غربی است.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مهاباد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی گزارش مبنی بر وقوع یک تصادف زنجیره ای در محور مهاباد به میاندوآب ماموران بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

رحمان احمدی با بیان اینکه این تصادف در بین یک تریلی و چهار خودروی سورای روی داد، گفت: این تصادف پنج مصدوم از جمله چهار مرد و یک خانم برجای گذاشته که توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان مهاباد منتقل شدند.

وی اضافه کرد: علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راهور در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا، اوایل هفته جاری آذرماه در جریان تصادف ۳ خودرو در همین محور و در نزدیکی سه راهی ایندرقاش ۲ شهروند مهابادی جان خود را از دست داده بودند. 

۲۴ دستگاه ماینر در مهاباد کشف و ضبط شد

فرمانده انتظامی سردشت گفت: هشت دستگاه ماینر (ارز دیجیتالی) در یکی از محله‌های این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ موسی بهاری اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان ;سردشت با اشراف اطلاعاتی از نگهداری و استفاده غیرمجاز از تعدادی دستگاه ماینر(استخراج ارز دیجیتال) در یکی از محلات شهرستان مطلع شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از تکمیل تحقیقات و هماهنگی قضایی به همراه نماینده اداره برق در بازرسی از منزل شخصی به هویت معلوم، تعداد هشت دستگاه ماینر کشف و یک نفر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سردشت گفت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش ریالی ماینر های مکشوفه سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ بهاری بیان کرد: دستگاه ماینر مصرف برق بالایی دارد و سودجویان با نصب این دستگاه در کارگاه‌های دور افتاده و متروکه به صورت غیرقانونی اقدام به استخراج ارز دیجیتال می‌کنند.

بیت کوین (نام لاتین:Bitcoin؛ نماد:BTC)، یک پول یا ارز دیجیتالی است که به صورت الکترونیکی توزیع و استفاده می‌شود و شبکه این ارز دیجیتال به صورت غیر متمرکز و کاربر به کاربر است.

۲ تُن چوب قاچاق در مهاباد توقیف شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: یک دستگاه پاترول حامل ۲ تن محموله چوب قاچاق در این شهرستان توقیف شد.

خالد خضری اظهار داست: این محموله که از نوع چوب بید در یک دستگاه پاترول بارگیری شده بود، با همکاری عوامل انتظامی در ورودی شهر از سمت "حمزه‌آباد" شناسایی و پس از بررسی و اطمینان از قاچاق بودن آن توقیف شد.

خضری اضافه کرد: بار این محموله در یکی از شهرستان های اطراف بارگیری شده بود و صاحبان آن قصد داشتند که آن را از طریق محورهای مواصلاتی این شهرستان به مناطق دیگر کشور منتقل کنند.

وی بیان کرد: در این زمینه یک نفر دستگیر، یک دستگاه پاترول توقیف و با تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد از مردم طبیعت دوست، همیاران طبیعت، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش های خود را مبنی بر تخریب، تصرف و قطع غیرمجاز درختان را به شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

جنگل‌های مهاباد جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است که در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نظر شما