شناسهٔ خبر: 51130089 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل توسعه بازارهای صادراتی ایران:

صادرات خرما افزایش یافت / توسعه فعالیت رایزنان در حوزه اقتصادی

بوشهر- مدیرکل توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: طی ماه‌های اخیر ۹ رایزن اقتصادی را در کشورهای مختلف مستقر کردیم و امیدواریم صادرکنندگان از این ظرفیت استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمود بازاری صبح چهارشنبه در مراسم سومین میز ملی خرما در دشتستان اظهار داشت: سال گذشته ۴۶ درصد در صادرات خرما افزایش د اشته‌ایم و در هفت ماهه امسال از ۳۱۸ هزار تن صادرات خشکبار، حدود ۱۳۷ هزار تن مربوط به خرما بوده که ۱۴ درصد از نظر وزنی و ۱۰ درصد از نظر ارزش افزایش داشته است.

مدیرکل توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: ایران ظرفیت بسیار خوبی در حوزه تولید خرما دارد و باید برنامه‌ریزی مناسبی در این حوزه داشته باشیم.

وی گفت: محصولات خرمای استان بوشهر که عمدتاً کبکاب و زاهدی است به روسیه و ترکیه صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حضور بیشتر در این بازارها و بازارهای جدید باید دنبال شود اضافه کرد: شیب وزنی صادرات خرما طی سال جاری رشد داشته است و هفت ماهه امسال حدود ۲۲ هزار تن زاهدی و شش هزار تن شاهانی صادر شده است.

وی گفت: خرمای استان بوشهر در بین بازار ۱۰ کشور عمده خریدار خرما جایی ندارد و باید به این بازارها راه پیدا کنیم.

مدیرکل توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: برگشت ارز صادرکنندگان از مسائل مهمی است که وضعیت ایده‌آلی ندارد و درخواست ما این است که واردات در مقابل صادرات مد نظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: پیشنهاد داریم که در کارگروهی برای تسهیل صادرات و رفع موانع پیش فعالان بسته‌بندی و فرآوری خرما انجام شود.

وی گفت: طی ماه‌های اخیر ۹ رایزن اقتصادی را در کشورهای مختلف مستقر کردیم و امیدواریم صادرکنندگان از این ظرفیت استفاده کنند.

نظر شما