شناسهٔ خبر: 51130023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین:

۵۳ درصد واحدهای روستایی قزوین مقاوم سازی شده است

قزوین - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: ۵۳ درصد از ۹۵ هزار واحد مسکونی روستایی استان از سوی بنیاد مسکن بهسازی و مقام سازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اصغر گونجی روز چهارشنبه در دیدار با رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، تاکید کرد: استان قزوین با دارا بودن ۸۴۴ روستا، ۹۵ هزار واحد مسکونی را دارا بوده که تاکنون ۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد آن از سوی این نهاد مقاوم سازی شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه طرح هادی روستایی و آسفالت معابر نیز طی سال های گذشته موفق به انجام عملیات اجرایی یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر آسفالت در معابر و گذرگاه های ۲۴۵ روستا شده ایم.

به گفته گونجی، با همکاری این نهاد و اداره کل ثبت و اسناد تاکنون ۵۹ هزار جلد سند روستایی و ۹ هزار جلد سند برای واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در سطح استان صادر شده است.

وی با اشاره به ۳۰ دفتر و ۱۶۰ ناظر فنی روستایی در استان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه همکاری خوبی طی سال های اخیر میان این نهاد با دفاتر فنی روستایی استان وجود داشته تا جایی که در رابطه با اجرای نظارت و ارزیابی روند احداث مسکن روستایی و شهری شاهد تعاملات و اقدامات مشترک مناسبی بوده ایم.

تجارب بنیاد مسکن در حوزه اجرایی ارزشمند است

امیر کلهر، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نیز در این دیدار اظهار داشت: بنیاد مسکن پیشرو در امر ساخت و سازهای روستایی و شهری بوده و امروز نیز تجارب بسیار ارزشمند و سودمندی را در حوزه اجرایی و ساخت و ساز کسب کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت مقاوم سازی در مناطق روستایی و پیشگیری از عواقب وقوع حوادث غیرمترقبه، اقدامات بنیاد در حوزه مقاوم سازی، نوسازی، بهسازی و ارایه تسهیلات ساخت مسکن روستایی قابل تامل است تا جایی که امروز تغییرات بسیار ملموسی را در این بخش شاهد هستیم.

کلهر تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آمادگی کافی را برای هرگونه همکاری در خصوص توسعه و تامین مسکن در مناطق روستایی و محروم با این نهاد دارد و در حوزه آموزش کارشناسان و دفاتر طراحی نظام فنی روستایی همانند گذشته آماده برپایی دوره های آموزشی متعدد است.

نظر شما