شناسهٔ خبر: 51128581 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

140هزار کودک زیر پوشش غربالگری بینایی قرار می گیرند | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

معاون اجتماعی بنیاد 15خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) کشور گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که هفته آینده با مشارکت وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت و سازمان بهزیستی کشور هفته آینده منعقد می شود 140هزار کودک زیر پوشش غربالگری بینایی قرار خواهند گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، مجتبی ابراهیمی در همایش بزرگداشت هفته معلولان و توزیع 65 ویلچر اهدایی بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: هدف از اجرای این طرح این است که هیچ کودک محرومی در کشور به خاطر مشکلات مالی دچار کم بینایی و نابینایی نشود .

وی ادامه داد: با عقد این تفاهم نامه  در اجرای این طرح چنانچه کودکان زیر پوشش پس از معاینه به عینک و یا جراحی چشم نیاز داشته باشند به صورت رایگان به آنها اعطا خواهد شد .

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه دیگری در هفته گذشته ویژه غربالگری شنوایی کودکان محروم خبر داد و افزود: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از ناشنوایی کودکان محروم کشور است و در این زمینه برای تامین هزینه کاشت حلزون از آنها حمایت خواهد شد .

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) ایلام نیز در این آیین گفت: این بنیاد همواره برای حمایت از نیازمندان و محرومان در کنار بهزیستی بوده است .

محمد زارع یکی از مهمترین اقدامات این ستاد را پرداخت سه هزار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی و خرد عنوان کرد و گفت: همه ارگان ها باید برای خدمات رسانی هرچه بهتر به معلولان با بهزیستی همکاری و مشارکت داشته باشند .

مدیر کل بهزیستی استان ایلام نیز  گفت: از مجموع حدود 17هزار فرد دارای معلولیت در این استان 10هزار نفر دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند .

زهرا همتی با ذکر این که موانع توانمندی های افراد دارای معلولیت زیاد است، افزود: اگرچه بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان این قشر دارای حق و حقوقی هستند ولی موانع توانمندی این قشر زیاد است .

نظر شما