شناسهٔ خبر: 51126856 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

الهام علی اف تخریب مساجد توسط ارمنستان را محکوم کرد

شبس

رئیس جمهوری آذربایجان در اظهاراتی گقت که ارمنستان در کمال بی احترامی و نفرت به همه مسلمانان مساجد ما را ویران کرده و این مکان های عبادی را مورد هتک حرمت قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ رئیس جمهوری آذربایجان در اظهاراتی گقت که ارمنستان در کمال بی احترامی و نفرت به همه مسلمانان مساجد ما را ویران کرده و این مکان های عبادی را مورد هتک حرمت قرار داد.

الهام علی اف در این باره گفت: تمامی شهرها و روستاها از جمله میراث فرهنگی و مذهبی آذربایجان در جریان اشغال توسط ارمنستان به کلی از بین رفته است.

وی افزود: 65 مسجد از 67 مسجد واقع در سرزمین های اشغالی سابق به طور کامل تخریب شده و دو مسجد باقی مانده آسیب جدی دیده اند.

رئیس جمهوری آذربایجان در سخنان خود در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) که در عشق آباد، پایتخت ترکمنستان برگزار شد، گفت که به همین ترتیب، قبرستان ها هم در کشور ما به دست نیروهای ارمنستان تخریب شده اند.

آذربایجان در سال 2020 به حدود 30 سال اشغال اراضی خود توسط ارمنستان پایان داد و جنگ 44 روزه منجر به شکست ارمنستان و مجبور به امضای یک قانون تسلیم در 10 نوامبر 2020 شد.
...........

سرویس خبرنگاران/ بین الملل/ مهدی جهانتاب

………………….
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما