شناسهٔ خبر: 51126270 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ناگفته‌های پسر عبدالباسط درباره پدرش

طارق عبدالباسط عبدالصمد، پسر مرحوم عبدالباسط اظهار کرد: پدرم صدای شاخصی داشت و حتی غیر مسلمانان هم از صوتش تأثیر می‌پذیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، طارق عبدالباسط عبدالصمد نوشت: پدرم در شهر «ارمنت» مصر پرورش یافت و در ۱۰ سالگی قرآن را حفظ کرد و زمانی که در اوایل دهه پنجاه میلادی در مسجد «سیده زینب» حضور یافت، قرآن تلاوت کرد و مردم از او استقبال و او را روی گردن خود سوار می‌کردند و از آن زمان به بعد صوتش به رادیو مصر رسید.

وی تأکید کرد: مردانی هستند که برای قرآن خلوص نیت دارند، صدای آن‌ها تا زمانی که خدا بخواهد، ادامه خواهد داشت، صوت پدرم شاخص بود، خداوند به او قدرت خارق‌العاده‌ای در تلاوت و تجوید (حُسن ادا) و همچنین صوت دلنشین و نفس طولانی در قرائت داده بود، هنگامی که مردم در هر جای جهان به صدای او گوش می‌دهند، قرآن به قلب‌هایشان نفوذ می‌کند.

طارق عبدالباسط تصریح کرد: حتی غیر مسلمانان هم زمانی که صوت پدرم را می‌شنوند، از آن تأثیر می‌پذیرند و صدای پدرم تأثیر خوبی بر آن‌ها بر جای می‌گذارد.

پسر عبدالباسط افزود: پدرم مسافت‌های طولانی حدود ۵ کیلومتر را پشت سر می‌گذاشت تا صدای شیخ محمد رفعت را در رادیو بشنود و خیلی علاقه‌مند بود که بزرگان تلاوت را در آن زمان از نزدیک ببیند.

امروز دوشنبه ۳۰ نوامبر، سی و سومین سالگرد درگذشت شیخ عبدالباسط عبدالصمد از بزرگان تلاوت و مشهورترین قاریان قرآن در مصر و جهان اسلام است.

او نخستین رئیس اتحادیه قاریان مصر (نقیب القراء مصر) در سال ۱۹۸۴ میلادی بود و به صاحب حنجره طلایی، صدای ملکوتی و صوت مکه معروف شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما