شناسهٔ خبر: 51125996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۱۴۰ هزار کودک زیر پوشش غربالگری بینایی قرار می‌گیرند

خبرگزاری صداوسیما

 معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) کشور گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که هفته آینده منعقد می‌شود ۱۴۰ هزار کودک زیر پوشش غربالگری بینایی قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مجتبی ابراهیمی در همایش بزرگداشت هفته معلولان و توزیع ۶۵ ویلچر اهدایی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: این تفاهم نامه با مشارکت وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت و سازمان بهزیستی کشور منعقد می شود . 

وی اضافه کرد: هدف از  اجرای این طرح این است که هیچ کودک محرومی در کشور بخاطر مشکلات مالی دچار کم بینایی و نابینایی نشود.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) کشور یادآور شد: با عقد این تفاهم نامه چنانچه کودکان زیرپوشش پس از معاینه به عینک و یا جراحی چشم نیاز داشته باشند، بصورت رایگان به آن‌ها اعطا خواهد شد.

ابراهیمی همچنین از انعقاد تفاهم نامه ویژه غربالگری شنوایی کودکان محروم خبر داد و افزود: این تفاهم نامه با هدف  پیشگیری از ناشنوایی کودکان محروم کشور صورت گرفته است و در این زمینه برای تامین هزینه کاشت حلزون از آن‌ها حمایت خواهد شد.

وی با ذکر اینکه سلامت کودکان محروم اولویت این بنیاد است، افزود: یکی دیگر از برنامه‌های این بنیاد در حمایت از کودکان محروم اهدا ویلچر برای کودکان زیر ۱۴ سال است که در این زمینه در سطح کشور این اقدام برای توزیع ۲۷ هزار دستگاه آغاز و سهم ایلام ۶۵ دستگاه ویلچر است.

مدیر کل بهزیستی استان ایلام نیز در این برنامه گفت: از مجموع حدود ۱۷ هزار فرد دارای معلولیت استان ۱۰ هزار نفر دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند.

زهرا همتی با ذکر اینکه موانع توانمندی‌های افراد دارای معلولیت زیاد است، افزود: اگرچه بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان این قشر دارای حق و حقوقی هستند، ولی موانع توانمندی این قشر زیاد است.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه مشکلات افراد دارای معلولیت در ایلام بیشتر از سایر مناطق کشور است گفت: یکی از مهمترین این مشکلات ضعف زیرساخت‌های فضا‌های عمومی در مناسب سازی برای تردد افراد معلول است.

وی با اشاره به محدود بودن اعتبار‌های دولتی خواستار مشارکت افراد خیر و نیکوکار در تامین فضا‌های ورزشی، هزینه‌های درمانی و سایر نیاز‌های افراد دارای معلولیت این استان شد.

نظر شما