شناسهٔ خبر: 51123799 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پسر کارگر روزمزد، پزشک شد

پسر یک کارگر روزمزد با کسب امتیاز مناسب به اولین پزشک روستای محل زندگی اش تبدیل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، زمان و گذشت آن ثابت می‌کند که اگر فرد دارای انگیزه و پشتکار باشد، هیچ رویایی غیرممکن نیست. پسر یک کارگر روزمزد که هویتش «دودهورام» اعلام شده ثابت کرد که چنین چیزی صرفا تنها یک ادعا نیست. دودهورام که ساکن روستای کامتهانی در منطقه بارمر واقع در ایالت راجاستان هند است، پس از کسب نمره ۶۲۶ از ۷۲۰ در آزمون ورودی واجدان شرایط، به اولین پزشک روستای خود تبدیل خواهد شد.

این آزمون ورودی سراسری، آزمونی است که افراد با قبولی در آن واجد شرایط پزشک شدن می‌‌شوند. در حالی که بسیاری از دانش آموزان سال‌ها برای شرکت در چنین آزمونی استاد استخدام می کنند، دودهورام به دلیل نداشتن پشتوانه مالی با مشکلاتی دسته و پنجه نرم می‌کرد. براساس گزارش رسانه‌های محلی خانواده دودهورام که پنج نفر هستند درآمد ثابتی نداشتند و پدر و برادر او به عنوان کارگر روزمزد در ساختمان سازی مشغول کار بودند. این خانواده تنها زمینی برای پرورش ارزن داشتند که از این محصول برای تغذیه و خوراک استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید

علاوه بر آن، روستای محل زندگی دودهورام فاقد آب و برق است و همه اعضای خانواده وی بیسواد هستند؛ بنابراین دودهورام برای رسیدن به هدف خود مشکلات زیادی را تجربه کرد، با این حال او هرگز ناامید نشد و برای رسیدن به هدفش بار‌ها تلاش کرد.

پسر کارگر روزمزد

دودهورام در این باره می‌گوید: "مصمم بودم که پزشک شوم و برای من چیزی کمتر از پزشک شدن قابل قبول نبود. من اولین تلاشم را در سال ۲۰۱۸ انجام دادم و نمره ۴۴۰ کسب کردم. در سال ۲۰۱۹ نمره ۵۵۸ کسب کردم. برای سومین بار در سال ۲۰۲۰ نمره ۵۹۳ را به دست آوردم. بالاخره امسال موفق شدم تا نمره مورد نیاز را کسب کنم."

پزشک شدن

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما