شناسهٔ خبر: 51121620 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

نگرانی برای ستاره ایرانی/ چه بر سر مهدی طارمی آمده است؟

مهدی طارمی، مهاجم ایرانی باشگاه پورتو، رفته‌ رفته به تعداد بازی‌هایی که در آن موفق به گل‌زنی نمی‌شود، اضافه می‌کند.

صاحب‌خبر -
خبرورزشی -

بدون‌ شک مهدی طارمی بین‌المللی‌ترین مهاجم ایران است؛ بازیکنی که این روزها پیراهن آبی و سفید پورتو را به تن می‌کند، مهاجم اصلی همین تیم محسوب می‌شود و چشم ده‌ها هزار هوادار این باشگاه در هر بازی، از روی سکوها، به ساق مهدی طارمی دوخته شده تا این گل‌زن ایرانی راهی برای نجات تیم پیدا کند.

حضور مهدی طارمی در باشگاه پورتو و جنگیدنش برای رسیدن به ترکیب اصلی آن‌قدر درخشان بود که پورتویی‌ها با خیال راحت اجازه دهند موسی مارگا، مهاجم اصلی‌شان جدا شود و به تیم الهلال عربستان برود.

مهدی هم از زمانی که تبدیل به مهره فیکس کونسیسائو در پورتو شده، به‌خوبی مزد اعتماد این مربی را داده است.

گل‌زنی‌های مهدی طارمی در پورتو البته فقط مربوط به لیگ پرتغال نیست؛ چون یکی، دو فصلی می‌شود او در لیگ قهرمانان اروپا هم می‌درخشد؛ سوپرگلش برابر چلسی هنوز دست به دست می‌پرخد و با حیرت درباره آن صحبت می‌شود. البته همان‌طور که سرمربی پورتو می‌گوید، گل‌زنی شغل طارمی است و نباید از این کارش غافلگیر شد. اتفاقا به همین دلیل است که این روزها باید کمی نگران مهدی طارمی شد!

پسر بوشهری پورتو الان ۶ بازی است که راه دروازه رقبا را گم کرده و نمی‌تواند گل‌زنی کند. این موضوع به چشم رسانه‌های پرتغالی هم آمده و هر بار با نوشتن مطلبی از این می‌گویند که طارمی از روزهای اوجش فاصله گرفته است.

البته مهدی به غیر از گل‌زنی، همچنان بازیکن باکیفیتی است و نمره‌هایی که او بعد از هر دیدار به دست می‌آورد، گواه همین امر است؛ ولی به هر حال او در سه بازی در لیگ پرتغال، دو بازی در لیگ قهرمانان اروپا و یک بازی هم در جام حذفی گل‌زنی نکرده تا مشخص شود در این امر رفته‌رفته وارد بحران می‌شود.

سرمربی پورتو هم با اشاره به اینکه مهدی جایی که باید شوت بزند، پاس می‌دهد و جایی که باید پاس بدهد، شوت می‌زند، به طور ضمنی به این امر اشاره کرده که حواسش به گل‌نزدن‌های مهاجم اصلی تیم است.

با این حال سؤالی که این روزها ذهن را درگیر کرده، این است که چه اتفاقی برای مهدی طارمی رخ داده است؟ بازیکنی که در هر دیدار پورتو پایه‌گذار گل بود و برای گل‌زنی بی‌تابی می‌کرد، الان ۶ بازی است خاموش شده است.

آیا اختلاف نظرش با دراگان اسکوچیچ در تیم ملی ایران روی عملکردش تأثیر گذاشته است؟ بعید نیست؛ چون از زمانی که طارمی به تیم ملی دعوت نشده، آمار گل‌زنی‌اش افت کرده و به نظر می‌رسد این موضوع اجازه نداده تمرکز لازم را داشته باشد. هرچه هست؛ اما هواداران و سرمربی پورتو همان بازیکن قدیمی با همان شغل همیشگی یعنی گل‌زنی را می‌خواهند؛ امری که مهدی باید یک بار دیگر هم که شده در بازی آتی پورتو نشان دهد در آن تخصص دارد.

نظر شما