شناسهٔ خبر: 51121607 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان

شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ملزم به بررسی امکان ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر شدند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: استاندار خراسان رضوی انجام مطالعات ایجاد نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر وخورشیدی با همکاری واحدهای تولیدی را در شهرک‌ها ونواحی صنعتی مورد تاکید قرار داده و تحقق این موضوع به جد در دستور کار این شرکت و تشکل‌های صنعتی مربوطه در استان قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

علی بهرامی زاده در این خصوص اظهار کرد: در نشست هم اندیشی اعضای تشک‌لها و مدیران دستگاه‌های اجرایی در بخش صنعت با استاندار محترم ضمن تشریح موانع و مشکلات این بخش در استان بخصوص در حوزه تامین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و مخابرات، موضوع مطالعات ایجاد نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی در شهرک‌ها ونواحی صنعتی استان نیز مور تاکید قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: در این نشست مصوب شد که کارگروه تخصصی با محوریت انجمن مدیران صنایع استان موضوع اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر را به صورت کارشناسی و عملیاتی بررسی کرده و به مدیریت عالی استان گزارش دهند.

وی خاطر نشان کرد: اخیرا ایجاد نیروگاه خورشیدی در شهرک‌های صنعتی با امضای یک مدل توافقی بین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفته است تا بتوان از این طریق با همکاری صاحبان صنایع نیروگاه‌های خورشیدی را در شهرک‌های صنعتی ایجاد کرد.

بهرامی زاده اظهار کرد: از چند ماه قبل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با همکاری انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی اقدام به شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند در حوزه تولید برق کرده‌اند که در این راستا هم یک شرکت دانش‌ بنیان در دانشگاه فردوسی مشهد طرح جامعی را به منظور ایجاد نیروگاه خورشیدی در شهرک‌های صنعتی با مشارکت بخش خصوصی تدوین و ارائه کرده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، وی اضافه کرد: در صورت موافقت وزارت صمت این طرح به صورت آزمایشی در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی مشهد اجرا شود، سپس با رفع عیوب آن در کل شهرکهای صنعتی کشور به اجرا درآید.

انتهای پیام

نظر شما