شناسهٔ خبر: 51120752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه:

مجوز پرواز مسیر کرمانشاه به ساری صادر شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز لازم پرواز در مسیر کرمانشاه به ساری و بالعکس از ۲۹ آذرماه توسط شرکت هواپیمایی آتا صادر شد.  

صاحب‌خبر -

«مجتبی بیاتی» سه‌شنبه شب در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه اکنون ۹ شرکت هواپیمایی ایران ایر، آسمان، کیش ایر، آتا، زاگرس، کاسپین، قشم ایر، ایران ایرتور و شرکت پارس ایر از فرودگاه کرمانشاه فعالیت می کنند، افزود: پروازهای فرودگاه کرمانشاه به مقاصد تهران، مشهد مقدس، شیراز، عسلویه، کیش، قشم، بندرعباس و شیراز و بالعکس انجام می شود.

به گفته او هم اکنون در فرودگاه کرمانشاه هفت مسیر پروازی فعال است.

به گزارش ایرنا، فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه «هاب» و بیس فرودگاه های غرب کشور ۱۲۰ پرواز هفتگی دارد. این فرودگاه علاوه بر جابه جایی مسافران کرمانشاهی، نقش به سزایی در جا به جایی مسافران استان های غربی کشور دارد.

فرودگاه کرمانشاه در سال ۱۳۵۰ در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار و با ارتفاع یک هزار و ۳۲۲ متر از سطح دریا در فاصله ۹ کیلومتر از میدان اصلی شهر (میدان آزادی) در شمال شرقی شهر کرمانشاه  احداث شد.

در سال ۱۳۷۴ با خرید قسمتی دیگر از اراضی مورد نیاز، مساحت فرودگاه به ۲۳۷ هکتار افزایش یافت و مطالعات لازم برای نیاز منطقه و لزوم افزایش و بهبود عوامل پروازی برای استفاده از هواپیماهای بدنه متوسط تا ایرباس از قبیل تأسیسات جانبی، ساختمان آتش نشانی و ایمنی زمینی، مدیریت اداری، پایانه مسافربری، پاویون، ساختمان امور فنی، سپاه، پلیس و تعدادی خانه های سازمانی توسعه و تکمیل شده است.
فرودگاه کرمانشاه قبل از انقلاب صرفا دارای یک پایانه کوچک مسافری بدون تفکیک پروازهای ورودی و خروجی بود.

این فرودگاه هم اکنون با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات ناوبری و دارا بودن سیستم ils (آی ال اس) به صورت ۲۴ ساعته آماده سرویس رسانی است،  در بخش ایمنی و آتش نشانی نیز فرودگاه کرمانشاه به روزترین تجهیزات دنیا را در اختیار دارد.  

نظر شما