شناسهٔ خبر: 51120713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:

زلزله‌ زرین رود خسارتی در پی نداشت

موسوی گفت: بنابرگزارش‌های تیم ارزیاب هلال احمر زلزله های زرین رود خسارتی به منازل مسکونی و ابنیه وارد نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، موسوی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در ارتباط ویدیو کنفرانسی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، گفت: یک زلزله با قدرت ۴ و یک دهم ریشتر در ساعت ۱۸:۳۴ دقیقه و زلزله بزرگتری نیز با ۴ و نیم ریشتر در ساعت ۱۸:۳۶ دقیقه در زرین رود به وقوع پیوست.

او افزود: با توجه به گزارش‌های اولیه تیم ارزیاب هلال احمر و دهیاری‌های شهر زرین رود این زلزله‌ها خسارتی جانی و مالی احتمالی و‌ جزیی در پی نداشته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اهالی روستا‌های تحت تاثیر زلزله که در کانون این حادثه قرار داشتند احساس زمین لرزه داشتند که هنوز بیرون از منزل مسکونی به سر می‌بردند.

موسوی ادامه داد: هم اکنون تیم‌های ارزیاب هلال احمر در منطقه قرار دارند و مشغول ارزیابی هستند.

او افزود: هماهنگی‌های لازم با دهیاران، بخشداری و مدیریت بحران استان زنجان انجام شده است.

مدیرعامل حمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: با وقوع زلزله نخست در آماده باش وضعیت زرد قرار گرفتیم و با توجه به شدت زلزله دوم وضعیت آماده باش نارنجی را اعلام کردیم.

او گفت: هم اکنون با سپری شدن ساعت ۲۱ تیم‌های عملیاتی امداد و نجات هلال احمر استان زنجان امشب در آماده باش نارنجی قرار دارند تا در صورت وقوع زلزله بزرگتر بتوانند در سریعترین زمان ممکن در منطقه زلزله‌زده حاضر و خدمات امداد و نجات ارائه دهند.

موسوی تأکید کرد: هموطنان هنگام وقوع زلزله از رفتار‌های پرخطر از قبیل دویدن و فرار کردن به ویژه در طبقات بالاتر اجتاب کنند، پیش از حادثه نقاط امن منزل را شناسایی و هنگام زلزله پناه گیری کنند.

او ادامه داد: احتمال دارد در زمان حاضر در موقعیت پیش از وقوع زلزله اصلی قرار داشته باشیم که بهتر است مناطق امن منازل و محل کار شناسایی شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: افرادی هم که امشب در فضا‌های باز قرار دارند نیز مکان‌های امن شناسایی شود و در لحظه وقوع زلزله پناه گیری و خونسردی خود را حفظ کنند.

 

انتهای پیام/م

نظر شما