شناسهٔ خبر: 51120535 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

تضمین سلامت کبد با این خوراکی‌ها

بسیاری از افراد همواره نگران سلامت کبد خود هستند و نمی‌خواهند به بیماری‌هایی مانند کبد چرب مبتلا شوند، در نتیجه اطلاع از خوراکی‌هایی که به سلامت کبد کمک می‌کنند، بسیار مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، انتخاب به نقل از وب ام دی نوشت: برخی خوراکی‌ها نقش موثری در سلامت کبد افراد ایفا می‌کنند که عبارتند از:

بلغور جو دوسر

غذاهای حاوی فیبر زیاد می‌تواند به عملکرد کبد شما در بهترین حالت خود کمک کند. بنابراین، بلغور جو دوسر را امتحان کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که بلغور جو می‌تواند به شما کمک کند تا مقداری از وزن اضافی و چربی شکم خود را از بین ببرید، که راه خوبی برای دور نگه داشتن بیماری‌های کبدی است.

کلم بروکلی

اگر می‌خواهید کبد خود را سالم نگه دارید، مقدار زیادی سبزیجات به رژیم غذایی خود اضافه کنید. کلم بروکلی می‌تواند بخشی از استراتژی شما باشد. برخی مطالعات نشان می‌دهد که این خوراکی ترد می‌تواند از شما در برابر بیماری کبد چرب غیر الکلی محافظت کند.

قهوه

اگر نمی‌توانید بدون قهوه روز خود را پشت سر بگذارید، خوشحال خواهید شد که بشنوید ممکن است قهوه فوایدی برای کبد شما داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز می‌تواند از کبد شما در برابر آسیب‌های ناشی از مصرف زیاد الکل یا رژیم غذایی ناسالم محافظت کند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد.

چای سبز

چای سبز، مملو از نوعی آنتی اکسیدان به نام کاتچین است. تحقیقات نشان می‌دهد که این آنتی اکسیدان ممکن است در برابر برخی از انواع سرطان از جمله کبد از شما محافظت کند. اگر خودتان چای دم‌کرده و گرم بنوشید، کاتچین بیشتری دریافت خواهید کرد. چای سرد و چای سبز آماده نوشیدنی دارای سطوح بسیار پایین‌تری هستند. سبزی‌های برگدار دارای آنتی اکسیدانی قوی به نام گلوتاتیون هستند که می‌تواند به عملکرد صحیح کبد شما کمک کند.

نظر شما