شناسهٔ خبر: 51120344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

چهارمین رویداد پیشگام میزبان جوانان البرزی می‌شود

الناز دادمهر

چهارمین رویداد پیشگام به میزبانی استان البرز برگزار می‌شود و جوانان مستعد تا ۱۷ آذر فرصت دارند تا برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا از البرز، حجت‌الاسلام مهدی ولائی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، بعدظهر روز سه‌شنبه، نهم آذرماه در نشست خبری رویداد پیشگام که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی البرز برگزار شد، با اشاره به برگزاری چهارمین رویداد پیشگام در استان اظهار کرد: رویداد پیشگام به دنبال ظرفیت‌سازی و استفاده از استعدادهایی است که فهم دقیقی از مسائل دارند و می‌توانند ریشه‌یابی کنند و راهکار ارائه دهند.

وی افزود: در رویداد پیشگام استعدادها را شناسایی می‌کنیم، تیم‌ها که مجموعه‌ای جوان هستند با شجاعت مسائل را پیگیری و راهکار ارائه می‌کنند، امیدواریم اتفاقات خوبی در استان رخ دهد و شرایطی ایجاد کنیم که بعد از شناسایی مسئله مسیری ایجاد شود که تیم‌ها در راستای حل مسائل گام بردارند.

ولائی‌برحق گفت: زمانی که این طرح اجرا و جوانان بااستعداد شناسایی شدند تلاش می‌کنیم که راهکار آن‌ها عملیاتی شوند، درواقع رویداد پیشگام رسانه گسترده‌ای می‌شود که از جوانان دغدغه‌مند تشکیل‌ شده است، این رویداد پیش‌ازاین در سه استان همدان، یزد و قزوین برگزار شده است اما قرار است در البرز به‌صورت جدی‌تر ورود پیدا کنیم، این استان دارای ظرفیت ویژه حوزوی، رسانه‌ای، علمی و هنری است و باید کار جدی و اساسی‌تری انجام دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به برگزاری جلسات مکرر با نهادها و فعالان اجتماعی استان برای دخیل شدن در این رویداد، اظهار کرد: تاکنون ۴۰ جلسه در این‌باره با مسئولان استانی برگزار شده و تا پایان رویداد قطعا ۶۰ جلسه دیگر نیز برگزار خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه ثبت‌نام اولیه از تیم‌ها از هشتم آذر شروع شده و علاقمندان در صورت داشتن انگیزه برای حل مسائل استان می‌توانند تا ۱۷ آذرماه برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کنند، گفت: علاقمندان برای دریافت لینک ثبت‌نام باید عدد یک را به شماره ۰۹۱۰۰۱۶۶۹۷۹۷ ارسال کنند.

در ادامه این نشست محمود سلوک، دبیر اجرایی رویداد پیشگام در البرز اظهار کرد: ما در رویداد پیشگام به دنبال شناسایی مسائل درست هستیم. در این رویداد اراده‌ها و انگیزه‌های مردم برای مطالبه‌گری از مسئولان فعال و تقویت خواهد شد به عبارتی نوعی کنش‌گری به صورت امیدوارکننده است و از طرفی در کنشگران نیز این باور را پدید خواهد آورد که می‌توان با ظرفیت‌های بالقوه موجود بر تمامی مشکلات  فائق آمد.

وی افزود: این رویداد در بازه زمانی ۱۶ روزه برگزار می‌شود و در گام اول افرادی که دغدغه‌مند هستند ثبت‌نام می‌کنند. ثبت‌نام باید به‌صورت گروهی و شامل دو تا چهار نفر باشد، افرادی که ثبت‌نام کردند در جلسه مصاحبه حضور پیدا می‌کنند و درنهایت ۳۰ یا ۴۰ گروه انتخاب می‌شوند.

این مسئول گفت: پس انتخاب تیم‌ها هریک از آنها یک مشکل از استان را انتخاب می‌کند و با سبک مربیگری به طرح مسئله، ریشه‌یابی و ارائه راهکار جهت رفع آن مشکل می‌پردازد، البته پس از رویداد نیز در صورت نیاز حمایت محتوایی از تیم‌ها صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: این رویداد ویژه افراد ۱۸ تا ۳۰ ساله که دارای دغدغه هستند و نسبت به مسئله‌ای از استان نظر دارند و می‌توانند راهکار ارائه دهند و گروه سنی بالای ۳۰ سال که سابقه کنشگری اجتماعی دارند برگزار می‌شود و در پایان به برندگان این رویداد جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما