شناسهٔ خبر: 51120238 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

ابتکار ولوو برای تبدیل شیشه خودرو به صفحه نمایش واقعیت افزوده

ولوو در حال تحقیق بر روی فناوری جدیدی است که شیشه جلو اتومبیل را به یک صفحه نمایش واقعیت افزوده تبدیل می‌کند

صاحب‌خبر -

فرارو، شرکت ولوو به دنبال ایجاد روشی جدید و تعاملی‌تر برای ارائه اطلاعات به رانندگان است. در این فناوری شیشه جلوی خودرو به یک صفحه نمایش واقعیت افزوده تبدیل می‌شود.


به گزارش فرارو، غول خودروسازی سوئدی به تازگی همکاری خود را با یک استارت آپ به نام Spectralics اعلام کرده است. این دو شرکت با هم روی فناوری جدیدی کار خواهند کرد که یک نمایشگر HUD برای شیشه جلو خودرو به کاربران ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است، HUD قابلیتی است که در هواپیما‌های نظامی مانند جت‌های جنگنده دیده می‌شود و به وسیله آن جزئیات مهم مانند سرعت، ارتفاع و سایر اطلاعات ضروری در جلوی خلبان نمایش داده می‌شود. پیش از این، هواوی از فناوری AR HUD خبر داده بود که شیشه جلوی خودرو را به یک صفحه نمایش هوشمند تبدیل می‌کند و اکنون، به نظر می‌رسد که ولوو نیز روی سیستم مشابهی کار می‌کند.

ابتکار ولوو برای تبدیل شیشه خودرو به صفحه نمایش واقعیت افزوده
شرکت Spectralics در حال توسعه یک غشای ترکیب کننده نازک چند لایه (MLTC) است که در شیشه جلوی اتومبیل جاسازی می‌شود. این غشا به خودرو امکان می‌دهد کل پنجره یا شیشه جلو را به یک نمایشگر بزرگ مبتنی بر واقعیت افزوده تبدیل کند. همانطور که پیشتر گفته شد، این نمایشگر HUD می‌تواند شماری از اطلاعات حیاتی، مانند اشاره به خطرات احتمالی پیش رو یا جزئیاتی در مورد نزدیکی خودرو‌های دیگر را به کاربران ارائه دهد.


به گفته شرکت ولوو، میدان دید گسترده‌ای که نمایشگر HUD ارائه می‌کند، می‌تواند فاصله‌های اشیاء را به خوبی نشان دهد، زیرا اشیاء مجازی به گونه‌ای فراگیر بر محیط واقعی منطبق می‌شوند. این فناوری بسیار جذاب هنوز در مراحل اولیه توسعه است؛ ولی با توجه به تحقیقات هواوی درباره این فناوری و تلاش گسترده برند معتبر خودروسازی ولوو برای توسعه آن، استقبال بیشتر خودروسازان از این فناوری، آن هم در آینده‌ای نزدیک، تعجب آور نخواهد بود.

منبع gizmochina

نظر شما