شناسهٔ خبر: 51120093 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهالی"مردم‌دره" گلستان از خدمات کاروان سلامت هلال‌احمر بهره‌مند شدند

گرگان- ایرنا- کاروان سلامت و خدمات بشردوستانه جمعیت هلال احمر گلستان روز سه شنبه به همراه جمعی از پزشکان، روانشناسان و کارشناسان مربوط به اهالی روستای محروم و مرزی "مردم‌دره" و روستاهای اطراف آن در شرق این استان خدمات ارایه کردند.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به این روستا افزود: این کاروان به مناسبت روز جهانی داوطلب با مشارکت کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و با همکاری جمعی از خیرین به این منطقه مرزی گلستان اعزام شدند.

فرهاد میقانی کمک به محرومان و ارتقای سطح سلامت و بهداشت روستاییان را از جمله اهداف اعزام این کاروان برشمرد و اظهارداشت: در این کاروان ۲۰ پزشک عمومی، متخصص ، فوق تخصص و ماما و گروهی متشکل از روانشناسان و کارشناسان نهادهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور داشتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در بخشی دیگری با اشاره به افتتاح خانه هلال روستایی" مردم دره" در این روز یادآور شد : با بهره برداری این واحد خدماتی، مجموع خانه های هلال در استان گلستان به ۲۵۸ واحد افزایش یافت.
میقانی تصریح کرد: خانه‌های هلال در واقع هلال‌ احمر کوچک است در مناطقی که راه‌اندازی می‌شود ضمن جذب و ساماندهی نیروها، آموزش‌های لازم را به اعضا بر عهده دارند تا در بروز حوادث و بلایا نخستین افرادی باشند که به کمک اهالی همان منطقه می شتابند.
وی یادآور شد: به همراه خدمات بهداشتی و درمانی و امورات مربوطه ، تعدادی از بسته‌های معیشتی و لوازم التحریر توسط بنیاد علوی و موسسه مهرآوران سبز امید بین  اهالی این روستا توزیع شده است.
گلستان با ۱۴ شهرستان دست کم ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که روستای مردم دره دورترین نقطه این استان بوده که از توابع دهستان پالیزان، بخش مرکزی شهرستان مراوه‌تپه است.
فاصله این روستا تا مرکز شهرستان ۴۶ کیلومتر است و ۴۶ خانوار با جمعیتی حدود ۲۵۰ نفر در آن سکونت دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما