شناسهٔ خبر: 51120015 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی البرز خبر داد؛

البرز در وضعیت هشدار آلودگی سطح نارنجی

البرز - مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت هشدار آلودگی سطح نارنجی گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا پنج‌شنبه هفته جاری است.

صاحب‌خبر -

آرش بهارونداحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به قرار گرفتن استان البرز در وضعیت هشدار آلودگی سطح نارنجی اظهار کرد: الگوهای پیش‌یابی همچنان تداوم شرایط پایداری جو و پتانسیل افزایش آلاینده‌ها را تا قبل از ورود سامانه بارشی پنجشنبه اواخر وقت تأیید می‌کند.

وی ادامه داد: بر این اساس با توجه به جهت وزش باد سطوح پایینی کماکان آلاینده‌ها را طی دو روز آینده به ویژه پنجشنبه خواهیم داشت به طوری که کیفیت هوا در بعضی ساعات در سطح ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه این وضعیت بیشتر شهرهای کرج، فردیس، اشتهارد، نظرآباد، هشتگرد را درگیر می‌کند، تصریح کرد: روند آلودگی هوا تا پنج‌شنبه هفته جاری ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه باید از انجام هرگونه اقدامی که به افزایش آلودگی هوا منجر می‌شود خودداری شود، خاطرنشان کرد: افراد آسیب‌پذیر از جمله کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور بلندمدت در فضای باز و سطح شهر پرهیز کنند.

بهارونداحمدی با تأکید بر لزوم عدم تردد برای تمام گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز متذکر شد: مدیریت برای کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی ضروری است.

نظر شما