شناسهٔ خبر: 51119976 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آثار نوجوانان

«رونق دنیای نوجوان‌ها» و یک یادداشت دیگر

هفته‌نامه‌ی دوچرخه: وقتی خبر الکترونیک‌شدن هفته‌نامه‌ی دوچرخه را شنیدم، خیلی ناراحت شدم. واقعاً مسئولان ما در حق رسانه‌های چاپی، به‌خصوص مطبوعات نوجوان، کم‌کاری می‌کنند.

صاحب‌خبر -

ان‌شاءالله دوباره زودتر چاپی شویم.

امیدوارم برسد آن‌روزی که کتاب‌فروشی‌ها و دکه‌های روزنامه‌فروشی شلوغ شود از مردمی که پیر تا جوان برای خرید روزنامه و مجله صف کشیده‌اند و زودتر کسانی پیدا شوند که رونق را به دنیای نوجوان‌ها برگردانند.

زینب شفیع‌نادری، ۱۴ساله از مشهد

  • وقتش است به فکر دوچرخه باشیم

سلام دوچرخه! حالت خوب است؟

شنیده‌ام که چندان نه؛ مجازی شده‌ای... حیف!

مدرسه‌ها دارند کم‌کم باز می‌شوند. پاییز هم که با این باران‌های زیبا، خواستنی شده. چنین حال‌ و هوایی فقط یک دوچرخه کم دارد که...

می‌دانیم که اوضاع اقتصادی چندان خوب نیست. می‌دانیم که برای روزنامه سخت است، وقتی کاغذ گران می‌شود یا مشکلات دیگری به‌وجود می‌آید. اعتراض ما به این است که در چنین شرایطی، اول از همه از سهم نوجوانان زده می‌شود، برای این‌که صدایشان کم‌تر به‌جایی می‌رسد. کاش می‌شد مسئولان روزنامه کمی بیش‌تر به فکر دوچرخه باشند.

می‌دانی دوچرخه! پشتت هستم. کنکور وقت چندانی برایم نمی‌گذارد تا مثل قبل با تو باشم، اما دلم نمی‌خواهد دوچرخه‌ای که بیش از ۲۰سال رکاب زده، به این راحتی از نفس بیفتد. دوچرخه این‌همه سال به فکر ما بوده، حالا وقتش است که ما به فکر او باشیم.

حدیث گرجی، ۱۷ساله از تهران

عکس: آخرین شماره‌ی چاپی دوچرخه، روی دیوار/ عکاس: حمزه خوشبخت

نظر شما