شناسهٔ خبر: 51119743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

فرصت یک ماهه برای تکمیل ایستگاه شبکه پایاب سهند

هشترود- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی از فرصت یک ماهه برای تکمیل ایستگاه شبکه پایاب سهند خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد رحمتی در بازدید از ایستگاه PS3 شبکه پایاب سد سهند هشترود به پیمانکار شبکه برای تکمیل این ایستگاه فرصت یک ماهه داد.

وی گفت: این ایستگاه حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای شکربلاغی و یله قارشو از طریق آن آبیاری خواهد شد.

رحمتی ادامه داد: تأخیر چند ماهه در تکمیل این ایستگاه موجب اعتراض کشاورزان روستاهای مذکور شده است.

امین امینیان فرماندار هشترود هم توسعه کشاورزی هشترود را منوط به اجرای پایاب سد سهند دانست و گفت: هر کشاورز برای هر هکتار ۱۰ میلیون تومان و جهاد کشاورزی ۹ میلیون تومان بلاعوض کمک می‌کند و مابقی را آب منطقه‌ای باید پرداخت کند تا زمین‌های کشاورزی محدوده فاز یک پایاب به صورت آبیاری قطره‌ای و یا بارانی باشد.

سد خاکی سهند هشترود با حجم مفید ۱۳۵ میلیون مترمکعب بر روی رودخانه قرانقو از سرشاخه‌های رودخانه «قزل اوزن» و در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۵ کیلومتری هشترود با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی احداث شده و از سال ۱۳۸۵ در حال بهره‌برداری است.

اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت هفت هزار و ۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع است.

نظر شما