شناسهٔ خبر: 51119572 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تصمیمات خلق الساعه فدراسیون به ضرر تیمهای شهرستانی است

معاون اقتصادی موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان گفت: تصمیمات خلق الساعه فدراسیون فوتبال به ضرر تیمهای شهرستانی تمام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت باشگاه نفت آبادان، میثم راستی اظهار کرد: به طور معمول در جوامع مختلف قوانینی به جهت جلوگیری از تبعیض، ظلم و ناعدالتی وضع می شود تا رفتاری که با اشخاص حقیقی و حقوقی آن جامعه می شود بر اساس یک رویه مشخص و از قبل تعیین شده و یکسان باشد نه براساس تفسیر، سلیقه شخصی و مصلحت اندیشی. 


وی با بیان اینکه فوتبال و قوانین مربوط به آن نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ افزود: اصلی‌ترین دلیل قانون جدیدی که در مورد بکارگیری بازیکنان خارجی وضع شده به دلیل بدهی‌ها و مشکلاتی بود که مربیان و بازیکنان خارجی با باشگاه‌های ایرانی داشتند که همین موضوع ضمن تحمیل هزینه‌های فراوان ارزی، اعتبار فوتبال ایران در جهان را هم خدشه‌دار می کند.


وی با اشاره به اینکه طبق آمار موجود، عمده این اختلافات و پرونده‌ها در فیفا و CAS مربوط به سرخابی‌های تهرانی بوده است، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از بروز این مشکلات، تصمیم‌ مسئولان امر ورزش و فوتبال کشور بر آن شد تا هر باشگاهی که متقاضی این کار است پیش از جذب بازیکن خارجی، ضمانتنامه‌های لازم بابت پرداخت مبلغ قراردادهای بازیکنان خارجی ارائه کند.


معاون اقتصادی موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان، یادآور شد: این ضمانتنامه بایستی در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتواند بدهی ارزی ایجاد شده از سوی آن باشگاه را توسط فدراسیون فوتبال جبران و پرداخت کند اما دیدم که فدراسیون در اقدامی عجیب برای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که علت اصلی این تصمیم گیری و وضع قانون یاد شده بودند، با نگاه اغماض آن را پیاده می کند.


راستی؛ گفت: متأسفانه در بازی صنعت نفت در برابر استقلال، فدراسیون فوتبال با اخذ ضمانتنامه ملکی مجوز بازی بازیکنان خارجی استقلال را صادر کرد.


وی با طرح این سوال که آیا ضمانتنامه ملکی همان ضمانتنامه‌ایست که می تواند ضمانت پرداخت بدهی بازیکنان خارجی باشد، افزود: اگر باشگاه ما و یا دیگر باشگاههای شهرستانی، بخواهند بازیکن خارجی جذب کنند آیا فدراسیون فوتبال از ما نیز ضمانتنامه ملکی قبول می‌کند؟ اکنون ما قصد داریم تا بازیکن خارجی جذب کنیم و ضمانتنامه ملکی آماده هم داریم، آیا فدراسیون این ضمانتنامه را از ما می پذیرند یا این قانون تنها برای سرخابی‌های پایتخت نشین قابل اجرا است؟


وی اظهار کرد: به نظر می رسد فدراسیون بایستی از سال آینده یک بنگاه معاملات ملکی نیز تأسیس کند تا ضمانتنامه‌های دریافتی را نقد و مطالبات بازیکنان خارجی باشگاه‌ها را پرداخت کند.


وی تصریح کرد: سرخابی‌ها در صورت لزوم و بنا بر برخی ملاحظات خود، یک بار شرکت دولتی و دیگر بار شرکت خصوصی به شمار می روند، آنها به اندازه کافی مورد حمایت تمامی دستگاه‌ها هستند و دیگر نیازی به اعمال چنین قوانین تبعیض آمیزی برای آنها نیست.


وی ابراز امیدواری کرد تا این رفتارهای دوگانه در فوتبال به پایان برسد تا همه ی باشگاه‌ها بتوانند در شرایط برابر با یکدیگر به رقابت بپردازند.


گفتنی است، باشگاه صنعت نفت آبادان  اعتراض خود به این موضوع را در هفتم آذرماه امسال به طور رسمی و کتبی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما