شناسهٔ خبر: 51118589 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تصویب طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق در این کمیسیون تصویب شده و متن طرح تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.

صاحب‌خبر -

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه‌شنبه 9 آذر) این کمیسیون اظهار داشت: درخواست تعدادی از نمایندگان جهت تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سهامی توزیع نیروی برق شیراز دستور کار اول کمیسیون انرژی بود. 

وی افزود: بعد از بحث و بررسی درباره این درخواست و در نهایت پس از رای‌گیری نمایندگان با آن موافقت کردند ولی مقرر شد فعلا به صحن ارجاع نشود و مهلت 10 روزه داده شد تا در صورت اقناع نمایندگان درخواست کننده، تحقیق و تفحص پس گرفته شود در غیر این صورت به صحن علنی مجلس ارجاع خواهد شد.   

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: نحوه انتخاب پیمانکاران به‌ویژه پیمانکار نصب کنتورهای هوشمند، مدیریت نامناسب توزیع برق و قطعی‎‌های مکرر، خسارت به تاسیسات برق به‌دلیل کاهش غیرقانونی فرکانس برق و بررسی خسارات جهت جبران آن، بررسی میزان خسارات وارده به کشاورزان و صنعتگران با توجه به قطعی‌های مکرر و انتصاب افراد مسئله‌دار و انتصاب قومی و سیاسی و سلیقه‌ای ازجمله محورهای این تحقیق و تفحص است.

نخعی گفت: کمیته نیرو کمیسیون انرژی مجلس جمع‌بندی طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق را به کمیسیون ارائه کرد و رای گیری درباره آن انجام و در نهایت به تصویب رسید لذا طرح مذکور به هیات رئیسه مجلس برای طرح در صحن ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما