شناسهٔ خبر: 51118401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس مرکز اصلاح ساختار فرهنگی:

نیازمند یک کار مشارکتی و فراگیر در حوزه ساختار فرهنگی هستیم

جلالی با بیان اینکه برای اصلاح ساختار فرهنگی باید تلاش کنیم یک جریان و سازوکار مشارکتی ایجاد شود گفت: در این راستا نباید تنها به یک مدل سندنویسی اکتفا کرد بلکه رسیدن به این طرح و معماری نیازمند یک کار مشارکتی و فراگیر وسیع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «یاسر جلالی» امروز در نشست هم‌اندیشی با نخبگان فرهنگی خوزستان، با اشاره به موضوع طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور اظهار کرد: بنا بر تدابیر مقام معظم رهبری، ساز و کار مشترکی بین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و کمیسیون فرهنگی مجلس شکل گرفته که عملا اراده این چند هویت حقوقی را برای پیگیری مسائل مربوط به حوزه ساختار فرهنگی نشان داده است.

 

رئیس مرکز اصلاح ساختار فرهنگی و دستیار ویژه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید حداکثر تلاش را به کار گیریم تا یک جریان و سازوکار مشارکتی در حهت اصلاح ساختار فرهنگی ایجاد شود افزود: در این راستا نباید تنها به یک مدل سندنویسی اکتفا کرد بلکه رسیدن به این طرح و معماری نیازمند یک کار مشارکتی و فراگیر وسیع است.

 

وی با بیان اینکه در جهت این ساز و کار مشارکتی باید همه اذهان به کار گرفته شوند تصریح کرد: انتظاری که در مطلوبات فرهنگی داریم باید در ساختار نیز منعکس شود.

 

جلالی توسعه مشارکت و عمق‌بخشی به این موضوع را اصلی‌ترین هدف این نشست دانست و ابراز کرد: باید تلاش کنیم مشارکتی که پیش‌بینی شده وسیع‌تر شود و از دامنه گسترده‌تری از کسانی که تجربه مدیریتی در قالب مجموعه‌های خصوصی یا حاکمیتی و نهادهای مردمی و عمومی داشته و صاحب نظر هستند، استفاده کنیم.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه باید به عمیق شدن مشارکت‌ها کمک کنیمادامه داد: تحلیل هایی که ارائه می‌شود، طرح‌ها و برنامه‌های پخته‌تری را منعکس می‌کند و قطعا کمک بسیار زیادی به ما خواهد کرد، لذا اصل این اتفاق در بازسازی ساختار فرهنگ است نه طرح بازسازی و بار این بازسازی بر عهده همه فعالان حوزه فرهنگ است.

 

در پایان این نشست مدعوین و نخبگان حاضر به بیان انتقادات، پیشنهادات و نقطه نظرات خود در خصوص اصلاح ساختار فرهنگ، نقش مردم در بازسازی ساختار فرهنگی، سیاست حکمرانی فرهنگی و مسائلی از این دست به شکل مفصل پرداختند.

 

پایان پیام/72

نظر شما