شناسهٔ خبر: 51118041 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ایری؛

موضوع گسترش پهنه فرونشست تهران در کمیسیون عمران مجلس بررسی شد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت:پیشنهاد "تدوین پیش‌نویس مقررات ملی کاهش خطر فرونشست" ارائه و مقرر شد؛ موضوعات بررسی شود.

صاحب‌خبر -

عبدالجلال ایری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در  تشریح جلسه امروز(سه‌شنبه 9 آذرماه) کمیسیون عمران مجلس  از  حضور فرمانده قرارگاه سازندگی بسیج برای ارائه گزارش درخصوص پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی، همچنین وزیر راه و شهرسازی جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان و رئیس شورای شهر، رئیس بنیاد مسکن و رئیس مدیریت بحران به منظور بررسی گسترش پهنه فرونشست تهران و پایش فعالیت گسل‌های اطراف تهران در کمیسیون خبر داد.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس شورای  اسلامی ادامه داد:محورهای گزارش  فرمانده قرارگاه سازندگی بسیج سازندگی درباره ماموریت‌های این قرارگاه همچون محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، خدمات‌رسانی بود و طبق گزارش ارائه شده که شامل طرحهای مقاوم سازی در برابر زلزله و سیل و ... می‌شود.

وی افزود: همچنین مسئله مربوط به گسترش پهنه فرونشست تهران و پایش فعالیت گسل‌های اطراف تهران نیز در این جلسه با حضور مسئولان امر بررسی علمی شد و راه‌های جلوگیری از فرونشست، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مورد بحث قرار گرفت، در نهایت پیشنهاد "تدوین پیش‌نویس مقررات ملی کاهش خطر فرونشست" ارائه و مقرر شد؛ موضوعات بررسی و به صحن علنی مجلس ارائه شوند.

وی اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی، رئیس شورای شهر، رئیس بنیاد مسکن، رئیس مدیریت بحران و مسئولان شهرداری نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره بحث فروشست تهران و کاهش آسیب‌پذیری تهران مطرح و آمادگی خود را برای جلوگیری و پیشگیری از فرونشست و دیگر خطرات طبیعی بیان کردند.  

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین از حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون متبوعش جهت پاسخ به سوال مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی نماینده مردم شهربابک، در رابطه با مشکلات راه و جاده‌های حوزه انتخابیه خبر داد و گفت: نماینده سوال‌کننده مهلتی 10 روزه به وزیر راه و شهرسازی برای رسیدگی به مشکلات مذکور داد./

پایان پیام    

نظر شما