شناسهٔ خبر: 51117912 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون اجرایی ارتش:

با عمل به دستورات قرآن مقابل زیاده‌خواهی‌ استکبار بایستیم

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: می‌توانیم در پناه و فهم قرآن و با عمل و اجرای دستورات الهی برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی ایستادگی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، سرتیپ محمد محمودی روز سه شنبه در آیین تجدید میثاق جامعه قرآنی ستاد ارتش و تجلیل از منتخبان چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم این ستاد در حرم مطهر امام خمینی (ره)، گفت: مهمترین راه مقابله با تهاجم دشمن در عرصه فرهنگی، بهره‌گیری و به‌کارگیری آموزه‌های قرآنی، انقلابی و ملی است.

 معاون اجرایی ارتش با بیان اینکه باید در تمامی مسائل و در هر شرایطی به قرآن کریم پناه برد و تا حد توان جامعه قرآنی را توسعه بخشید گفت: مساله مهم در جامعه امروز این است که به قرآن عمل کنیم و این کتاب آسمانی را به عنوان یک آموزه و سرمشق قرار دهیم.

سرتیپ محمودی، قرآن را محور اصلی همه برنامه‌های ارتش خواند و تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی در سطح ارتش هر ساله از رشد قابل توجهی برخوردار است. شما عزیزان قرآنی بدانید از زمانی که وارد حریم معنوی و نورانی قرآن کریم شده‌اید یک لطف ویژه از طرف خداوند شامل حالتان شده که در خدمت قرآن هستید و شاید این سعادت نصیب بسیاری از انسان‌ها نشود.

وی با اشاره به اینکه امروز جهان اسلام بیش از پیش نیاز به وحدت، علم، خودباوری، پیشرفت و استقامت دارد، خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم در پناه و فهم قرآن و با عمل و اجرای دستورات الهی برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی ایستادگی کنیم. همه مسلمانان جهان اگر به خودباوری، وحدت و بازگشت به هویت اسلامی برسند می‌توانند مسیر آینده کشورهای اسلامی را بهتر از امروز بسازند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین احمد دهدار، رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش، قرآن را مبدا تمام تحولات ایمانی، اخلاقی و رفتاری خواند و گفت: هر کجا که محور کارهای‌ ما قرآن باشد و به آموزه‌های قرآن و توصیه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تبعیت از قرآن عمل شده، ما موفق و پیروز شدیم و دشمن نتوانسته به اهدافش برسد. داروی همه بیماری‌ها و حل مشکلات قرآن کریم است.

وی افزود: چشم‌انداز اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش تبلیغ و تبیین قرآن‌پژوهی، نمازآموزی و بصیرت‌افزایی در سطح ارتش است و محور تمام برنامه‌های تربیتی و بصیرتی ما قرآن کریم است.

رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) همه ما را به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه سفارش کرده‌اند، افزود: اصول و چهارچوب کار ما جامه عمل پوشاندن به فرامین امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و بسط و توسعه مبانی و مباحث قرآنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دهدار همچنین با اشاره به اینکه سبک زندگی هرجامعه‌ای نشات گرفته از فرهنگ حاکم بر آن جامعه است، افزود: در جمهوری اسلامی ایران سبک زندگی از آموزه‌های دینی، قرآن و فرهنگ اصیل ایرانی نشأت می‌گیرد و ما این سبک زندگی را جلو می‌بریم و به آن افتخار می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم دشمنان به آن خدشه‌ای وارد کنند.

در پایان این مراسم از نفرات برگزیده چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن ستاد ارتش تجلیل شد.

پایان پیام/50

نظر شما