شناسهٔ خبر: 51117426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردمی بودن انقلاب محوری‌ترین مولفه قدرت نظام است

شیراز-ایرنا-رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: مردمی بودن انقلاب محور اصلی تولید قدرت نظام است، یعنی همین مردم هستند که انقلاب را به وجود آوردند و حفظ کردند و پای آن ایستاده اند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضایی سه شنبه در نشست هم اندیشی ستاد بزرگداشت یوم الله ۹ که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و فرماندهان نظامی و انتظامی فارس برگزار شد،ضمن یادآوری اهمیت این ایام، روز ۹ دی را روز تحولی عظیم در روند انقلاب دانست و افزود: در این روز پشتیبانی عظیم مردم از انقلاب بصورت خودجوش رخ داد.
وی حضور مردم در ۹ دی ۸۸ را تنها قابل قیاس با حرکت مردم در عاشورای سال ۱۳۵۷ دانست و گفت: هیچ حرکتی مثل ۹ دی نتوانست نظام را از پرتگاهی که با برنامه ریزی و عقبه فکری معاندین انقلاب تدارک دیده شده بود رهایی بخشد و آن را بیمه کند.
رضایی ۹ دی را به نوعی مکمل حرکت عاشورای ۵۷ خواند و خاطر نشان کرد: این حرکت از فرصت و ظرفیت ارتباط عاطفی با نهضت اباعبدالله و مبتنی بر اندیشه های آزادی خواهانه استفاده و ملتی را از چنگال ظلم و ستم نجات داد.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با یادآوری استفاده بجا از کلمه «فتنه»، آن را تنها کلمه مناسب برای توصیف وقایع سال ۸۸ دانست و گفت: هیچ واژه ای بجز «فتنه»، اتفاقات آن سال را به درستی توصیف نمی کند و این کلمه باید تبدیل به یک گفتمان شود.
رضایی با برشمردن کتب و آثار مکتوب مربوط به فتنه ۸۸ همگان را به تبلیغ و مطالعه آن ها دعوت کرد و افزود: باید تبیین شود که ۹ دی روز بزرگی بود که مردم آمدند، با ولایت میثاق کردند و ۹ دی بود که انقلاب را نجات داد.
وی گفت: مردمی بودن انقلاب محور اصلی تولید قدرت نظام است و این یعنی همین مردم هستند که انقلاب را به وجود آوردند و حفظ کرده اند و پای آن ایستاده اند.
رضایی با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت سردار قاسم سلیمانی، بر برنامه ریزی جهت اجرای برنامه‌های میدانی و مجازی تأکید کرد و افزود: به مناسبت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برنامه های میدانی با حضور گسترده مردم برگزار خواهد شد.
وی افزود: در برگزاری مراسم ۹ دی و سالروز شهادت سردار سلیمانی دستور العمل های کرونایی نظیر فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و سایر مسائل بهداشتی با جدیت دنبال و برنامه های میدانی در فضای باز برگزار خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس بر استفاده از ظرفیت دینی مساجد و نزدیک به ۷ هزار اماکن مذهبی استان، برگزاری نشست های بصیرت افزایی در نقاط مختلف نظیر مدارس، دانشگاه ها و کانون های فرهنگی هنری تأکید کرد و افزود: با کار در فضای مجازی و انعکاس مراسم و برنامه های برگزار شده و همچنین برگزاری همایش های تبیینی در این فضا می توان اقدامات را پررنگ تر کرد و فضاسازی مناسبی انجام داد.
رضایی راه اندازی کمپین های مجازی با موضوع ۹ دی، تولید و انتشار کلیپ و نماهنگ، فراخوان مقاله با موضوع ۹ دی، ابعاد فتنه و بازتاب جهانی پاسخ مردم در روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را از جمله اقدامات جریان ساز برشمرد و خاطر نشان کرد: فضاسازی شهری و تغییر ظاهر شهر از جمله وظایف مهم در این ایام است و باید با استفاده از پلاکارد، بنر ، بیلبورد و تلویزیون های شهری رنگ بصیرت و میثاق طلبی به شهر داد.
در این جلسه مدیران ارگان ها و فرماندهان نظامی و انتظامی به بیان نظرات خود درباره برگزاری مراسم یوم الله ۹ دی پرداختند و پیرامون روز بصیرت و میثاق با ولایت به بحث، تبادل نظر و هم اندیشی پرداختند.

نظر شما