شناسهٔ خبر: 51117087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ملزم به ایجاد نیروگاه شدند

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: با تاکید استاندار انجام مطالعات برای ایجاد نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر و خورشیدی با همکاری واحدهای تولیدی در شهرکها و نواحی صنعتی این استان در دستور کار قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، علی بهرامی زاده افزود: در نشست هم اندیشی اعضای تشکلها و مدیران دستگاه های اجرایی در بخش صنعت با استاندار خراسان رضوی همچنین مصوب شد کارگروه تخصصی با محوریت انجمن مدیران صنایع استان اجرای طرح نیروگاه های خورشیدی و انرژی های تجدیدپذیر را به صورت کارشناسی وعملیاتی بررسی کرده و به استانداری گزارش دهند.

وی ادامه داد: ایجاد نیروگاه خورشیدی در شهرکهای صنعتی با امضای یک مدل توافقی بین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفته است تا بتوان از این طریق با همکاری صاحبان صنایع نیروگاه های خورشیدی را در شهرکهای صنعتی ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: از چند ماه قبل این شرکت با همکاری انجمن مدیران صنایع استان اقدام به شناسایی شرکتهای دانش بنیان توانمند در حوزه تولید برق کرده اند که در این راستا یک شرکت دانش‌ بنیان در دانشگاه فردوسی مشهد طرح جامعی را به منظور ایجاد نیروگاه خورشیدی در شهرکهای صنعتی با مشارکت بخش خصوصی تدوین و ارایه کرده است.

وی افزود: در صورت موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت، این طرح به صورت آزمایشی در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی مشهد اجرا می‌شود تا با رفع عیوب آن در کل شهرکهای صنعتی کشور به اجرا درآید.

۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۲۹ واحد شهرک صنعتی و ۲۱ واحد ناحیه صنعتی است. از مجموع این تعداد ۲۶ شهرک صنعتی و ۱۴ ناحیه صنعتی فعال بوده و واگذاری زمین در آن در حال انجام است.

نظر شما