شناسهٔ خبر: 51115731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فاز جدید مطالعاتی واکسن رازی کووپارس آغاز شد

سخنگوی طرح واکسن رازی کووپارس از آغاز ثبت نام داوطلبان مشارکت در مطالعه بررسی ایمنی زایی و بی خطری دوز یادآور رازی کووپارس در مقایسه با دوز یادآور واکسن سینوفارم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، محمد حسین فلاح مهرآبادی، با اشاره به لزوم تزریق دز یادآور به دریافت کنندگان واکسن‌های کرونا در کشور گفت: با توجه به پشت سر گذاشتن حدود سه ماه از مطالعه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس همچنین به لحاظ این که زنندگان واکسن در کشور لازم است دز یادآور دریافت کنند، بررسی ایمنی زایی و بی خطری دوز یادآور واکسن رازی کووپارس در مقایسه با دز یادآور واکسن سینوفارم آغاز شده است.

سخنگوی طرح واکسن رازی کووپارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی درباره شرایط مشارکت در مطالعه افزود: افراد واجد شرایط باید ۳ تا ۶ ماه از دوز دوم واکسن سینوفارم آن‌ها گذشته باشد.

فلاح مهرآبادی گفت: البته در این مطالعه افراد واکسینه شده با واکسن سینوفارم به عنوان دوز یادآور یک نوبت واکسن دریافت می‌کنند و اختصاص افراد به صورت تصادفی در یکی از دوگروه دریافت کننده واکسن نوترکیب پروتئین اسپایک کووید-۱۹ تولید موسسه رازی و گروه دریافت کننده واکسن سینوفارم خواهد بود.

او افزود: افرادی که ۴ تا ۶ ماه از دوز دوم واکسن‌های رازی کووپارس، آسترازنکا، پاستوکوک و اسپوتنیک آن‌ها گذشته باشد هم واجد شرایط شرکت در مطالعه هستند و این افراد فقط واکسن رازی را به عنوان دوز یادآور دریافت خواهند کرد.

نظر شما