شناسهٔ خبر: 51114529 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) کشور:

۱۴۰ هزار کودک تحت پوشش غربالگری بینایی قرار می‌گیرند

ابراهیمی از قرار گرفتن ۱۴۰ هزار کودک تحت پوشش غربالگری بینایی خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح این است که هیچ کودک محرومی در کشور بخاطر مشکلات مالی دچار کم بینایی و نابینایی نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، مجتبی ابراهیمی معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) کشور در همایش بزرگداشت هفته معلولان و توزیع ۶۵ ویلچر اهدایی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ، گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که هفته آینده با مشارکت وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت و سازمان بهزیستی کشور منعقد می‌شود ۱۴۰ هزار کودک زیر پوشش غربالگری بینایی قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: هدف از اجرای این طرح این است که هیچ کودک محرومی در کشور بخاطر مشکلات مالی دچار کم بینایی و نابینایی نشود.

او مطرح کرد: با عقد این تفاهم نامه چنانچه کودکان زیرپوشش پس از معاینه به عینک و یا جراحی چشم نیاز داشته باشند، بصورت رایگان به آن‌ها اعطا خواهد شد.

او همچنین از انعقاد تفاهم نامه دیگری در هفته گذشته ویژه غربالگری شنوایی کودکان محروم خبر داد و افزود: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از ناشنوایی کودکان محروم کشور است و در این زمینه برای تامین هزینه کاشت حلزون از آن‌ها حمایت خواهد شد.

ابراهیمی با ذکر اینکه سلامت کودکان محروم اولویت این بنیاد است، افزود: یکی دیگر از برنامه‌های این بنیاد در حمایت از کودکان محروم اهدای ویلچر برای کودکان زیر ۱۴ سال است که در این زمینه در سطح کشور این اقدام برای توزیع ۲۷ هزار دستگاه آغاز و سهم ایلام ۶۵ دستگاه ویلچر است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) ایلام نیز در این آیین گفت: این بنیاد همواره برای حمایت از نیازمندان و محرومان در کنار بهزیستی بوده است.

محمد زارع یکی از مهمترین اقدام‌های این ستاد را پرداخت سه هزار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی و خرد عنوان کرد و گفت: همه ارگان‌ها باید برای خدمات رسانی هرچه بهتر به معلولان با بهزیستی همکاری و مشارکت داشته باشند.

معلولان نه به ترحم بلکه به احترام نیاز دارند

معاون سیاسی، امنیتی استانداری ایلام نیز در این همایش گفت: جامعه معلولان بجای ترحم نیازمند احترام بوده و این افراد به عنوان قشری از جامعه حق برابری فرصت‌های اجتماعی را دارند.

الیاس فتاحی افزود: باید فرصت رشد و شکوفایی خلاقیت‌های هنری این قشر فراهم و از آن برای غنی سازی جامعه استفاده شود.

او یکی از مهمترین نیاز‌های معلولان را تردد آزادانه و بدون مانع در جامعه عنوان کرد و گفت: مناسب سازی فضا‌های عمومی برای زیستن عادی و سهولت معلولان در جامعه یکی از مهم‌ترین نیاز‌های این قشر است.

او با تقدیر از بهزیستی ایلام در خدمات ارائه شده به جامعه معلولان ابراز امیدواری کرد با مشارکت همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها و همچنین افراد خیر و نیکوکار زمینه ارائه هرچه بیشتر خدمات مطلوبتر به جامعه هدف بهزیستی فراهم شود.

موانع توانمندی معلولان باید برداشته شود

مدیرکل بهزیستی استان ایلام نیز در این برنامه گفت: از مجموع حدود ۱۷ هزار فرد دارای معلولیت استان ۱۰ هزار نفر دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند.

زهرا همتی با ذکر اینکه موانع توانمندی‌های افراد دارای معلولیت زیاد است، افزود: اگرچه بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان این قشر دارای حق و حقوقی هستند، ولی موانع توانمندی این قشر زیاد است.

او با بیان اینکه مشکلات افراد دارای معلولیت در ایلام بیشتر از سایر مناطق کشور است گفت: یکی از مهمترین این مشکلات ضعف زیرساخت‌های فضا‌های عمومی در مناسب سازی برای تردد افراد معلول است.

او با اشاره به محدود بودن اعتبار‌های دولتی خواستار مشارکت افراد خیر و نیکوکار در تامین فضا‌های ورزشی، هزینه‌های درمانی و سایر نیاز‌های افراد دارای معلولیت این استان شد.

انتهای پیام/ ن

نظر شما