شناسهٔ خبر: 51113020 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعلام آمادگی بنیاد مسکن برای تامین مصالح ساختمانی نهضت ملی مسکن

نیکزاد گفت: بنیاد مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن آمادگی تامین مصالح ساختمانی را دارد.

صاحب‌خبر -

به  گزارش  روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی،  اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مقرر است تا بنیاد مسکن سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در روستا‌ها و شهر‌های کوچک نوسازی و مقاوم‌سازی کند. امسال حدود ۵۰ درصد معادل ۹۶ هزار واحد در مراحل اجرا قرار دارند. در سال ۱۳۸۴ تنها ۷ درصد واحد‌های مسکونی روستایی و شهری در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزارنفر مقاوم بودند که هم اکنون این رقم به ۵۰ درصد رسیده است.

نیکزاد گفت: با اجرای طرح بهسازی و نوسازی سالانه تا ۱۴۱۰ تمامی واحد‌های مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های کوچک مقاوم‌سازی می‌شوند.

او گفت: در خصوص بازسازی‌های امسال در نقاط مختلف کشور از جمله خوزستان، بندر امام (ره)، سی‌سخت، کوهرنگ، خراسان‌شمالی و هرمزگان مقرر است تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد بازسازی شوند. تاکنون ۸ هزار واحد به انجام رسیده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:  بنیاد مسکن در اجرای نهضت ملی مسکن همکاری تنگاتنگی با وزارت راه و شهرسازی دارد و نماینده وزیر راه و شهرسازی در روستا‌ها و شهر‌های کوچک است.

آغاز ساخت ۴۹ هزار واحد مسکن شهری

او افزود: بنیاد مسکن هم اکنون ۲۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن را در شهر‌های کوچک در دست اجرا دارد. همچنین ۱۷ هزار مسکن شهری از برنامه‌های بنیاد مسکن در شهر‌ها در حال احداث است که در مجموع ۴۹ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در دست ساخت است.

نیکزاد گفت: چنانچه اسامی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد ارائه شود، بنیاد بلافاصله کار آماده‌سازی و ساخت را آغاز می‌کند. همچنین همکاری مناسبی بین بنیاد و سازمان ملی در خصوص اراضی وجود دارد و برای تامین مصالح اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بنیاد مسکن آمادگی کامل دارد.

انتهای پیام/

نظر شما