شناسهٔ خبر: 51109236 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

سخنگوی دولت:

مشکلات کشور به شکل ویدئوکنفرانسی حل نمی‌شود/ سبد کالا ی اساسی نیز در خانه تحویل مردم داده می‌شود

رکنا : سخنگوی دولت گفت : امروز اگر مردم با مشکلی مواجه می‌شوند خیالشان راحت است که مقامات عالی دولتی در کوتاهترین زمان ممکن نه از طریق جلسه ویدئو کنفرانسی و گزارش پشت میزی، بلکه از نزدیک و در صحنه به ارزیابی مسائل می‌پردازند و صحت‌سنجی می‌کنند و مردم مستقیم مطالبات خود را مطرح می‌کنند.

صاحب‌خبر -

علی بهادری جهرمی امروز (سه‌شنبه ) در اولین نشست خبری با ارائه گزارش عملکرد دولت صد روزه دولت اظهار داشت: شنبه آینده صدمین روز دولت است و باید ببینیم دولت در این مدت چه گام‌هایی را برداشته است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: هرچند دولت تمایلی به ارائه گزارش ۱۰۰ روزه نداشت، اما با توجه به مطالبه رسانه‌ها دولت بر خود واجب می‌داند گزارش را اعلام کند و برخی وزارتخانه‌ها از این هفته شروع به ارائه گزارش می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای ارزیابی مناسب از عملکرد دولت به آغاز صد روز باید برگردیم زمان تحویل دولت و اینکه در چه شرایطی بودیم و الان در چه شرایطی هستیم،‌گفت: آغاز شهریور مساله و معضل اصلی کشور تامین واکسن کرونا بود. متاسفانه شاهد از دست دادن آمار گسترده از دست دادن جان ۷۰۹ شهروند بودیم که این آمار تلخی زیادی برای شهروندان داشت. علاوه بر این، تلخی نبود داروها و کالاهای اساسی، نبود واکسن و صف صنوف و اقشار مختلف برای دسترسی به واکسن و حمایت از حق حیات خود را شاهد بودیم.

بهادری بیان کرد: شرایط طوری بود که مردم در دسترسی به سرم هم در مضیقه بودند. در این مقطع آزادی عمومی کاهش یافت و ممنوعیت تردد شبانه، تعطیلی مغازه‌ها و تلخی فشار مضاعف اقتصادی را داشتیم. قطعی برق در ساعت گرم را داشتیم.

آمار قربانیان از ۷۰۰ نفر به زیر ۱۰۰ نفر رسیده است

وی با بیان اینکه حتما مدیران وقت تلاش خود را انجام دادند، گفت: اما امروز استرس دسترسی به واکسن را ندارند و واکسن در نزدیکترین زمان در دسترس است. امروز مردم در مقایسه با گذشته به راحتی در مراسم‌ها و مهمانی‌های خانوادگی شرکت می‌کنند و آمار قربانیان از ۷۰۰ نفر به زیر ۱۰۰ نفر کاهش یافته است

سبد کالا ی اساسی نیز در خانه تحویل مردم داده می‌شود

سخنگوی دولت سیزدهم با بیان اینکه امروز کالاهای اساسی در دسترس مردم قرار دارد، اظهار داشت: مردم برای دسترسی به مرغ و تخم مرغ امروز استرسی ندارند و نیاز نیست که در صف‌های سبد کالا یا خرید این اقلام بایستند. امروز مردم با یک سفارش اینترنتی می‌توانند اقلامی مانند مرغ و تخم مرغ و برخی اقلام دیگر را درب منزل تحویل بگیرند؛ چرا که اولویت دولت حفظ کرامت مردم بوده است.

 امضای ۲۰ سند بین المللی در زمینه‌های اقتصادی

وی افزود: دیپلماسی امروز ما فعال و متوازن است و چندین رکورد صادرات در گمرک در این سه ماه و رکورد ترخیص شکسته شد.

سخنگوی دولت گفت: در مساله منطقه‌ای، بحران افغانستان مساله ساده‌ای نبود که دولت با تدبیر با آن مواجه شد و میزبان وزیران خارجه کشورهای همسایه بود.

بهادری جهرمی ادامه داد: در این سه ماه ۲۰ سند بین المللی با دیگر کشورها عموما در حوزه اقتصادی امضا شد و بیش از ۱۰۰ ملاقات حضوری یا گفت و گوی تلفنی در این مدت در حد رییس جمهوری و وزیران را داشتیم.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: دیپلماسی دولت نه تنها فعال و پویا بلکه نتیجه محور است و پیام دیپلماسی ایران را کشورهای دیگر هم دریافت کردند.

مشکلات کشور به شکل ویدئوکنفرانسی حل نمی‌شود

وی در بخش دیگری از نشست خود با نمایندگان رسانه ها یادآورشد: بدون شک در حوزه سیاست داخلی امروز مردم دولتمردان را در دسترس و کنار خود می‌بینند و دولتمردان را جزیی از خود می‌دانند.

بهادری جهرمی افزود: امروز اگر مردم با مشکلی مواجه می‌شوند خیالشان راحت است که مقامات عالی دولتی در کوتاهترین زمان ممکن نه از طریق جلسه ویدئو کنفرانسی و گزارش پشت میزی، بلکه از نزدیک و در صحنه به ارزیابی مسائل می‌پردازند و صحت‌سنجی می‌کنند و مردم مستقیم مطالبات خود را مطرح می‌کنند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: امروز مردم عالی‌ترین مقام اجرایی کشور پس از رهبری را در کنار خود در همه صحنه‌ها و مشکلات روز می‌بینند. طبیعی است مردم انتظار و پذیرش فاصله گذاشتن وزیران و مقامات اجرایی و استانداران را ندارند.

وی با بیان اینکه امروز مردم امیدوار و مطالبه گرند، گفت: وقتی رییس دولت خود در صحنه حاضر می‌شود از بقیه ارکان مطالبه می‌کند که همه جا و در هر صحنه کنارش حاضر باشد.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه دیوار بین مردم و دولت شکسته شد، گفت: در ۱۰۰ روز نخست شاهد ۱۰ سفر استانی از سوی رییس جمهور، بیش از ۲۰۰ سفر استانی از سوی مقامات در حد وزیر و معاون وزیر بوده ایم یعنی به طور میانگین روزانه دو سفر از سوی مقامات و هر ۱۰ روز یک سفر از سوی رییس جمهوری انجام شده است.

وی تصریح کرد: این حجم از سفرها انجام شد تا تشریفات زاید برداشته شود و دولت در این شرایط سخت اقتصادی خود را مکلف به کار جهادی می‌داند و تشریفات زاید را کنار گذاشته است.

دیگر آمارسازی و گزارش‌سازی رییس جمهور را فریب نمی‌دهد

 بهادری جهرمی تاکیدکرد: اعتماد مردم به دولت بازگشته و دیوار بلند میان دولت و مردم برداشته شده است.

 سخنگوی دولت همچنین با ااشاره به اشراف رییس جمهوری به مسائل و مشکلات کشور گفت: دیگر آمارسازی و گزارش‌سازی‌ها رییس جمهور را فریب نخواهد داد.

سخنگوی دولت با تاکید براینکه استمرار این شرایط منوط به همکاری مردم و رسانه‌ها است، گفت: اگر در تمام حوزه‌ها الگوی همدلی دولت، مردم و رسانه‌ها را داشته باشیم نتیجه موفقیت آمیز خواهد بود. امروز در حوزه سیاست داخلی، مردم ما دولتمردان را در کنار خود می‌بینند و خیالشان راحت است که مقامات عالی دولتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، از نزدیک و در صحنه به ارزیابی مسائل خواهند پرداخت و مسائل را صحت‌سنجی می‌کنند.

بهادری جهرمی تاکید کرد: امروز مردم عالی‌ترین مقام کشور پس از رهبرانقلاب را در کنار خود می‌بینند. امروز مردم امیدوار و مطالبه‌گر هستند. امروز دیوار میان مردم و مسئولان دولت شکسته شده است و در بازدیدها دیگر شاهد تشریفات زائد نیستیم؛ دیگر آمارسازی و گزارش‌سازی‌ها رئیس جمهور را فریب نخواهد داد.

وی با اشاره به نزدیکی سالروز تصویب قانون اساسی، گفت: امروز به تصمیمات شورایی رسیده ایم و دیگر تصمیم گیری ها شورایی انجام می‌شود و قرار است با کارشناسان موضوعی تحقق باید و این باعث می شود خود مردم راهی برای حل مشکلات بیایند. امروز دولتمردان با پشتوانه کارشناسی در صحنه، تصمیم گیری می کنند.

سخنگوی دولت بیان کرد: در حوزه دیپلماسی، تصور این بود که بحران کرونا پاسخی بیرون از مرزها دارد در حالی که امروز با دیپلماسی فعال خارجی دیگر با کمبود واکسن مواجه نیستیم بلکه شاهد انبارهای انبوه واکسن و انتظار برای مطالبه واکسن مردم هستیم. بدون استقراض بانک مرکزی و با فروش بهتر نفت و دیپلماسی فعال خارجی محقق شده است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه شاهد اکو و شانگهای و دیپلماسی فردی رئیس‌جمهور هستیم،افزود: با این تفاسیر اگر قرارداد دو روز پیش در اکو نبود، علاوه بر قطعی برق که سابق بر این رخ می داد باید نگران قطعی گاز هم می بودیم اما در این سفر تدابیر لازم برای جلوگیری از این امر اتخاذ شد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دیپلماسی خارجی ما امروز منفعل نیست، تصریح کرد: کشورهای دیگر پیام فعال شدن دیپلماسی خارجی ایران را دریافت کردند. در کنار این اخبار امروز ما خبر فعال شدن ورود گردشگران خارجی و صدور ویزا برای آنها را شاهد هستیم و این مسائل دارد به مسیر عادی خود باز می گردند.

وی با اشاره به اینکه نشاط دارد به جامعه باز می گردد و اگر دست به دست هم دهیم اهداف و آرمان های جدی ما در کوتاه مدت قابل وصول خواهد بود،افزود: در هفته آینده گزارش های مستمر و مفصلی نسبت به عملکردهای تفکیکی بخش های مختلف خواهیم داشت.

سخنگوی دولت اظهار داشت: برای مثال تدوین سند تحول دولت کار ساده ای نبود که از ابتدای تشکیل دولت شروع شده بود و شامل ۳۷ بند می شود. در حوزه فعال شدن حیاط هیئت دولت، اولین خواسته من پس از حضور در دولت، بازگشایی آن بوده است.

بهادری جهرمی افزود: اولین جلسه شورای اطلاع رسانی برگزار شد و مقدمات حضور و پاسخگویی وزرا فراهم شده است و حتما از نظرات و دیدگاه هایی که بیان شد در آینده استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت رسانه را بخشی از خود می داند که برای شناخت مسائل اساسی و انعکاس نظرات مردم به آن کمک می کند،افزود: امروز شرایط کشور به گونه ای نیست که بخواهیم درگیر حواشی شویم. اگر رسانه ها برای تمرکز در مسائل اساسی در کنار سخنگوی دولت باشند، دولت می تواند مسئولان را به پاسخگویی موظف کند.

سخنگوی دولت در پایان گفت: سخنگوی دولت پل ارتباطی مسئولان و مردم و نماینده افکار عمومی در جلسات دولت خواهد بود. خواهش من این است که رسانه ها در حد توان نیازهای اصلی مردم را مطالبه جدی خود قرار دهند و کمک کار دولت باشند.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • مدارس غیر حضوری شدند ! + فیلم

    مدارس غیر حضوری شدند ! + فیلم

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما