شناسهٔ خبر: 51108037 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تهدید کارکنان آژانس آنروا به اعتصاب نامحدود

کارکنان آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی تاکید کردند در صورت دریافت نکردن حمایت‌های مالی به اعتصاب نامحدود دست خواهند زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی الجزیره، پس از قطع حمایت‌های مالی از آژانس سازمان ملل برای امداد و اشتغال سازمان ملل آوارگان فلسطینی (آنروا)، اعتصاب عمومی، مدارس و سازمان‌های وابسته به آنروا در نوار غزه را فلج کرد.

این اعتصاب پس از شکست مذاکرات بین اتحادیه کارکنان آنروا و مسئولان این آژانس درباره بهبود خدمات ارائه شده به آوارگان فلسطینی که ناشی از قطع حمایت‌های مالی و کاهش توان مالی این سازمان در طرح‌های حمایتی خود آغاز شد.

اعتصاب  این افراد همچنین شامل مدارس و مراکز وابسته به آنروا در کرانه باختری و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در اردن، لبنان و سوریه بود.

کارکنان آنروا همچنین به تاخیر در پرداخت حقوق‌های خود معترض هستند و تهدید کردند در صورت عملی نشدن خواسته‌های آنها، اعتصاب نامحدودی را آغاز خواهند کرد.

اعضای اتحادیه کارکنان عرب آنروا ۲۶ آبان و همزمان با برگزاری کنفرانس کشور‌های کمک کننده به آنروا در بروکسل نیز با برگزاری تجمع اعتراض آمیز از جامعه جهانی خواستند به تعهدات مالی اش در برابر آنروا عمل کند تا این سازمان بتواند به وظایف خود عمل کند.

عدنان ابو حسنه، مشاور رسانه‌ای آنروا در غزه اعلام کرد که این نهاد سازمان ملل با کسری بیش از ۱۰۰ میلیون دلار آمریکا برای خدماتی مانند پرداخت حقوق ۲۸ هزار کارمند خود در پنج منطقه عملیاتی اش مواجه است.

گلعاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در تابستان گذشته و به دنبال قطع حمایت‌های مالی آمریکا از آنروا، با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و کمیسر عالی آژانس آنروا، مسدود شدن حمایت‌های مالی از این آژانس در نوار غزه را خواستار شد.

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در سال ۱۹۴۹ از سوی مجمع عمومی سازمان ملل با هدف کمک و حفاظت از ۵.۶ میلیون پناهنده فلسطینی از طریق آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، درمانی و خدمات امدادی و اجتماعی تاسیس شد.

انتهای پیام/

نظر شما