شناسهٔ خبر: 51106197 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

آقای احمد نادری، این را بخوان، ما که بغض کردیم

حضور دو نماینده مجلس در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در شهر مادرید اسپانیا واکنش اعتراضی کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.

صاحب‌خبر -

برترین‌ها: حضور دو نماینده مجلس در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در شهر مادرید اسپانیا واکنش اعتراضی کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.

نادری، نماینده تهران در صفحه توییتر خود نوشت: از نزدیک‌ و در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، برد زیبای رئال مادرید در مقابل سویا را شاهد بودم. مدتهای مدید بود که ورزشگاه نرفته بودم. کاش وقت بود تا مردم نگاری طرفداران رئال را انجام‌ می‌دادم. بسیار منظم، جدی، متعصب و خونگرم بودند. هیچ نشانه ای از وندالیسم (خرابکاری) ندیدم.

آقای احمد نادری، این را بخوان، ما که بغض کردیم

در همین رابطه مرجان لقائی، روزنامه‌نگار  در رشته توئیتی نوشت:

* من پول رفتن به ورزشگاه سانتیاگو برنائو را ندارم که بدون تفکیک جنسیتی و مامور و تذکر و ... فوتبال تماشا کنم و لذت ببرم. در همین حد رفتن به پیاده راه توچال وسعم می رسد. همینطور که داشتم از پیاده راه بر می گشتم و دم نوش به لیمو داغ را نفس میکشیدم.

* سه سرباز را دیدم که یادم افتاد مردم نگاری کنم. مثلا این را بگویم که سه سرباز جوان سرشب از سربازخانه بیرون زده بودند تا نفس بکشند اما پول خوردن یک چیز برگر را نداشتند. آمدند منو را دیدند و رفتند. چند دقیقه بعد خانمی صندوق دار را صدا کرد گفت بگو بیایند هرچه دوست دارند.

* بخورند بگو پای کافه است. پولش را من حساب می کنم. سربازها آمدند. میانه قد و لاغر اندام لباسشان کم بود دستهایشان را در جیبشان کرده بودند. شانه هایشان را درهم کشیده بودند و قدمهایشان را جمع کرده بودند. دور میز نشستند اما خجالت می کشیدند سفارش دهند مرتب به گارسن می گفتند.

* اقا خیلی گرونه یدونه چیز برگر بده سه تایی می خوریم. گارسن گفت هرکدام یک چیز سفارش بدهید به گرانی فکر نکنید. خلاصه سه تا چیز برگر(ارزانترین غذای کافه بود ) و سه نوشابه سفارش دادند. زن بعد از سفارش سه سرباز کارت بانکی را به گارسن داد پول خوراکی خودش و ساندویچها را حساب کرد.

* و بدون اینکه صورت سوخته سربازها که هنوز به 20 سال نرسیده اما قوز داشتند نگاه کند رفت. من هم بیرون امدم نمی دانم بعد از آن چه گذشت . اما گفتم مردم نگاری کنم و با خودم دوره کنم در کشور تیم رئال نیمی از مردم زیر خط مطلق فقر نیستند ، 100 هزار تومان پول بلیط استادیوم.

* برای آنها به بحران زندگیشان تبدیل نشده است. 43 سال زیر فشار جنگ و تحریم و محرومیت نبودند. جلوی واردات واکسن کرونا به خاطر منافع گروهی خاص در کشورشان گرفته نشده و هزاران خانواده عزادار نشدند.  مردم کشور تیم رئال که خیلی شیک و مجلسی به ورزشگاه سانتیاگو برنائو می آیند.

* میلیاردها میلیارد فساد در کشورشان اتفاق نیفتاده و سربازهایشان به خاطر نداشتن پول یک چیز برگر(75 هزار تومان هر ساندویچ) شرمگنانه در کافه را نمی بندند که بروند. مردم ورزشگاه سانتیاگو برنائو وحشت جرم انگاری خصوصی ترین مسایل زندگیشان مثل نگهداری حیوان خانگی و بچه دار شدن و ... را ندارند. مردم ورزشگاه سانتیاگو برنائو هر روز درگیر تحلیل تکرار برخوردها نیستند. آنها به سانتیاگو برنائو می آیند که لحظاتی شاد باشند نه اینکه لحظاتی را در فراموشی دردهایشان سپری کنند و بعد هم متهم به ایجاد وندالیسم شوند. 

برچسب‌ها:

نظر شما