شناسهٔ خبر: 51103490 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

کمرانی،سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان:

حق ما 3 فینالیست در عربستان بود/ مطمئن شدم تکواندوی بانوان در مسیر درستی است

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان، با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش در مسابقات آزاد قهرمانی جهان در عربستان، گفت: حق ما داشتن 3 فینالیست در این مسابقات بود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| مهرو کمرانی  درباره عملکرد خوب تیم ملی تکواندوی بانوان در رقابت های آزاد قهرمانی جهان در عربستان، اظهار کرد: مسابقات واقعا در حد مسابقات جهانی بود تا جاییکه تمام المپین ها در این مسابقات حذف شدند. ما بدون جایگاه در رنکینگ بالا آمدیم و بچه های ما بهترین ها را همان اوایل کار حذف کردند.


به گزارش ایسنا،سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان، افزود: ما باید 3 فینالیست می داشتیم اما متاسفانه در مبارزه کوثر اساسه کلاه حریف مشکل داشت، من در راند دوم هم کارت کشیدم و کلاه حریف چک شد. در تست تکنیکال کلاه، باید با لمس شدن امتیاز محاسبه شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.از آنجا که کلاه در 2 راند استفاده شده بود نمی توانستیم درخواست تعویض کلاه بدهیم. شاید 2 یا 3 ضربه اساسه به کلاه حریف وارد شد اما امتیاز نیامد. او واقعا لایق مدال طلا بود. اساسه واقعا بازیکن خیلی خوب و فنی شده و در مجموع بچه های ما کلا خیلی تغییر کرده اند.

 

وی تصریح کرد: من از سال 98 اعلام کردم تیم خوبی داریم و تیم بانوان را درست می کنیم. این مسابقات واقعا سطح بالایی داشت و سنگین بود، همه کشورها در آن حضور داشتند و بهترین های دنیا حذف شدند. البته باز جا دارد بچه های ما تغییر کنند و می دانم این اتفاق می افتد اما احتیاج دارد باز هم روی دختران ما سرمایه گذاری شود. برگزاری اردوهای مشترک و حضور در تورنمنت ها برای بهبود رنکینگ بچه ها ضروری است و نیاز به حمایت بیشتر دارد. خیلی مهم است که بچه ها رنکینگ خوبی داشته باشند تا اولین و دومین‌ مبارزه آن ها سخت ترین بازی جدول نباشد.

 

کمرانی با ابراز رضایت از عملکرد ملی پوشان تکواندوی بانوان در این رقابت ها، گفت: در این مسابقات داوری اصلا با ما نبود. میرحسینی واقعا نمی دانم مغرضانه یا سهوا مورد بی مهری داوران قرار گرفت. او می توانست جزو فینالیست های ما باشد. حریف او در این مسابقات اول شد. ما رقابت خیلی نزدیکی با کره در وزن اول داشتیم، هر چند در قهرمانی آسیا نگار اسماعیلی با اختلاف 20 امتیاز این حریف را شکست داده بود اما بخاطر کرونا و ضعف بدنی پس از آن نتوانست در این مسابقات حضور پیدا کند. امیدوارم در مسابقات بعدی نیز اسماعیلی را در اختیار داشته باشیم. باز هم نفرات خوبی بیرون از اردو داریم و امیدوارم در مسابقات آزاد دختران هر بازیکنی که بیرون مانده بتواند خودش را برساند.

 

سرمربی تیم ملی تکواندو، درباره برنامه های پیش روی تیم ملی گفت: حدود یک هفته پس از برگزاری رقابت های آزاد کشوری، مسابقات انتخابی مرحله اول تیم ملی را خواهیم داشت. امیدوارم تیم ملی خوب بسته شود و در نهایت برای مسابقات جهانی حضور پرقدرتی داشته باشیم. در این مسیر برای دیدارهای تدارکاتی و تمرینات مشترک حتما برنامه داریم و قطعا در مسابقات بعدی نیز با همه توان حضور پیدا می کنیم. در 9 ماه اخیر که اردوها آغاز شد، بچه ها واقعا تغییرات زیادی داشتند و در مسیر پیشرفت قرار گرفتند، بدون شک این روند با قدرت ادامه خواهد داشت.

 

وی درباره عدم اعزام تیم کامل به مسابقات عربستان، خاطرنشان کرد: مسابقات در 8 وزن برگزار شد اما ما به دلیل نداشتن زمان کافی و اینکه یکسری از بچه ها بیرون از اردو بودند و یا دچار مصدومیت شدند، مجبور شدیم در 6 وزن بازیکن اعزام کنیم. با این وجود نتیجه خیلی خوبی گرفتیم و بچه ها واقعا نمایش خوبی داشتند. این مسابقات بازخورد خوبی برای من داشت و مطمئن شدیم مسیر را به درستی می رویم و قطعا می توانیم بهتر از این هم باشیم.

 

کمرانی در پایان گفت: مطمئن باشید من تمام تلاشم را می کنم تا تیم ملی تکواندوی بانوان به جایگاهی که شایستگی اش را دارد برسد. کادر بسیار خوبی داشتم که سال هاست همراه من است. از خانم ریحانه پولادی که با تجربه بالا خیلی به من کمک کرد و از استاد سروی که همیشه کنار ما بوده و حضورش باعث دلگرمی ما بود قدردانی می کنم. همچنین از فدراسیون تکواندو و آقای پولادگر هم تشکر می کنم که در این شرایط کمک‌ کرد بچه ها به این مسابقات اعزام شوند.

نظر شما