شناسهٔ خبر: 51101393 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال؛

آلومینیوم به دنبال مدعیان/ نکونام به دنبال سومین پیروزی متوالی فولاد

محمدحسین رضوی

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران با سه دیدار به پایان خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، هفته هفتم لیگ برتر فوتبال امروز (سه‌شنبه) با سه دیدار به پایان می‌رسد که در مهم‌ترین بازی فولاد در خانه میزبان تراکتور است. همچنین آلومینیوم در اراک میزبان ذوب‌آهن است.

شهرخودرو – فجرسپاسی، ساعت ۱۵:۰۰، ورزشگاه امام رضا (ع)

دو تیم یازدهم و شانزدهم جدول رده‌بندی در حالی از ساعت ۱۵ برابر هم قرار می‌گیرند که میزبان حال و روز خوبی ندارد و در ۵ دیدار آخرش تنها یک امتیاز توانسته کسب کند. شهرخودرویی‌ها که با یک امتیاز در قعر جدول رده‌بندی قرار دارند، باید به مصاف فجر سپاسی بروند که با ۷ امتیاز در رده یازدهم است. شاگردان کلانتری در ۵ بازی اخیر خود روند بدی نداشته‌اند و ۲ پیروزی، یک تساوی و ۲ شکست را کسب کرده‌اند. دو تیم برای نخستین بار است که در لیگ برتر برابر هم قرار می گیرند و باید دید نماینده مشهد می تواند اوضاع خودش را در جدول بهبود ببخشد یا نه.

آلومنیوم اراک – ذوب‌آهن، ساعت ۱۵:۰۰، ورزشگاه امام خمینی اراک

تیمی که تا پیش از شروع هفته هفتم، با ۱۲ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار داشت حالا باید برای عقب نیفتادن از سایر مدعیان قهرمانی، ۳ امتیاز میزبانی را مقابل ذوب‌آهنی کسب کند که نسبت به فصول قبل آماده‌تر است. شاگردان خطیبی در ۵ بازی اخیر خود، شکست نخورده‌اند و ۳ پیروزی و ۲ تساوی کسب کرده اند. ذوب‌آهن ۹ امتیازی نیز در ۵ بازی اخیر خود ۳ شکست و ۲ تساوی کسب کرده است. تیم اصفهانی در فصل جدید هنوز تساوی کسب نکرده است. دو تیم فصل گذشته ۲ بار برابر هم قرار گرفتند که هر دو بازی به تساوی انجامید؛ در بازی رفت دو تیم در اراک به تساوی ۲ بر ۲ رسیدند و در اصفهان به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

فولاد خوزستان – تراکتور، ساعت ۱۶:۰۰، ورزشگاه فولاد

تقابل دو تیم در فصول قبل همیشه جذاب بوده و بیشتر برای کسب سهمیه بوده است اما امسال هر دو افت محسوسی کرده‌اند و تا پیش از هفته ششم، یک بار مربی‌های خود را عوض کرده اند. این دومین بازی فولاد و تراکتور زیر نظر نکونام و سولدو است و هر دو تیم در بازی قبلی خودبه برتری رسیده‌اند. فولاد در ۵ بازی اخیرش، ۳ پیروزی، یک تساوی و یک شکست کسب کرده و مهمان نیز در ۵ بازی آخرش، ۲ برد، یک تساوی و ۲شکست کسب کرده و ۷ امتیازی است.

در ۵ تقابل قبلی دو تیم، سهم برد هر تیم یک پیروزی بوده و ۳ بار هم کار به تساوی کشیده شده است. فصل قبل هر دو بازی دو تیم به تساوی رسید و بازی برگشت در خوزستان با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

برنامه و نتایج بازی‌های هفته هفتم:

دوشنبه، ۸ آذر

پیکان صفر – یک گل‌گهر سیرجان، ساعت ۱۵:۰۰
سپاهان ۲ – صفر نساجی مازندران، ساعت ۱۶:۰۰
صنعت نفت آبادان یک – یک استقلال، ساعت ۱۶:۰۰
مس رفسنجان یک – صفر هوادار، ساعت ۱۶:۰۰
پرسپولیس یک – صفر نفت مسجدسلیمان، ساعت ۱۸:۰۰

سه‌شنبه، ۹ آذر

شهرخودرو - فجرسپاسی، ساعت ۱۵:۰۰
آلومینیوم اراک - ذوب‌آهن، ساعت ۱۵:۰۰
فولاد - تراکتور، ساعت ۱۶:۰۰

انتهای پیام

نظر شما