شناسهٔ خبر: 51101000 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

این مطلب از صفحه وب گردی تهیه شده و فقط جنبه سرگرمی دارد

سکوت علی دایی شکست / برخی سخیف شده اند !

رکنا: در چند وقت اخیر ماهی کمیابی را به نام علی دایی زدند که حواشی زیادی در بر داشت که در ادامه این حواشی را خواهید دید

صاحب‌خبر -

علی دایی  اسطوره  فوتبال است علی دایی فوتبال خود را از تیم استقلال اردبیل آغاز کرده  است  علی دایی متولد اردبیل است 

علی دایی بهترین گل زن تیم ملی است  علی دایی رکرد بیشترین گل زده را به خود اختصاص داده است 

علی دایی که در ازدواج اول خود ناموفق بود حالا پس از چندین سال از این ازدواج نافرجام ماجرای جنجالی به راه افتاده است. مونا فرخ آذری همسر دوم علی دایی و مادر نورا دایی در پی بحث های رسانه ای علی دایی و محمد مایلی کهن در برنامه نود سال گذشته، علی دایی برای چندمین بار از مایلی کهن شکایت کرد که پس از چند روز وقفه، رای دادگاه تجدید نظر محمدمایلی کهن صادر شد و قاضی حکم به اجرای ۴ماه زندان تعزیری مایلی کهن داد. علی دایی در مورد این پرونده گفته بود:«به جان نورا نمی بخشم» و مایلی کهن بعد از اینکه فهمید حکم تایید شده گفت :«به جان دنیز نمی بخشم». فوتبالیست پیشکسوت ایران اسلامی علی دایی که در ازدواج اول خود ناموفق بود حالا پس از چندین سال از این ازدواج نافرجام ماجرای جنجالی به راه افتاده است. این موضوع طی هفته های اخیر مورد توجه برخی رسانه قرار گرفته است و در فضای مجازی بازتاب های بسیاری داشته؛ اما سایت شماره یک نمی‌تواند صحت این موضوع و حواشی آن را مستقلاً تأیید نماید.

 علی دایی

دایی: از اسم ماهی ناراحت نشدیم اما شوخی‌ها ناراحت کننده بود اتفاقات مهم‌تر در مملکت داریم برخی کم ظرفیت و سخیف شده‌اند اجازه می‌گرفتند بهتر بود.

نتایج هشت سال تحقیقات مستمر یک گروه تحقیقاتی بین المللی متشکل از محققین ایرانی و آلمانی بر روی ماهیان خانواده سیسوریده در حوضه آبریز رودخانه‌های دجله و فرات در کشورهای ایران، ترکیه، سوریه و عراق در قالب یک مقاله با کشف گونه های ناشناخته از این خانواده منتشر شد.

علی دایی

دکتر سید حامد موسوی ثابت، عضو هیئت علمی گروه شیلات دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان و سرپرست این تحقیق مشترک اظهار کرد: با عنایت به پراکنش این ماهیان در رودخانه های استان های غربی و جنوب غربی کشور، نام علمی یک گونه از این ماهیان که در رودخانه سیمره زیست می‌کند، به پاس فعالیت های انسان دوستانه و میهن پرستانه فوتبالیست و مربی پرآوازه کشورمان بعد از زلزله کرمانشاه به افتخار او کتفیش علی دایی (Glyptothorax alidaeii) نامگذاری شد و...

اما این همه ماجرا نبود. برخی اهالی فوتبال نسبت به این موضوع معترض شده و برخی دیگر هم معتقد بودند باید ابتدا از خود علی دایی اجازه گرفته می‌شد.

در این میان برخی نیز این موضوع را دستآویز شوخی و خنده خود قرار دادند تا عصبانیت و ناراحتی دوستان و هواداران علی دایی را به دنبال داشته باشد هر چند خود شهریار ترجیح داده سکوت کند و در این رابطه فعلا حرفی نزند.

در همین ارتباط بد ندیدیم با «محمد» برادر علی دایی تماس بگیریم تا بدانیم نقطه نظرات او و اعضای خانواده اش درخصوص این ماجرا چیست. گفت و گوی محمد دایی با خبرورزشی را بخوانید:

آقای دایی؛ می‌خواهیم نظر شما را در خصوص نامگذاری یک گونه نادر ماهی به اسم برادرتان جویا شویم؟

والله چه بگویم؟ حتما نیت آنها خیر بوده است.

از چنین اتفاقی شوکه نشدید؟!

نه؛ از نامگذاری یک گونه ماهی شوکه یا ناراحت نشدیم اما اتفاقات بعد از آن جالب نبود.

منظور شما شوخی‌های بعدی با این نامگذاری در فضای مجازی است؟

من می‌گویم شاید نیت آقایان از این نامگذاری خیر بوده باشد اما برخی آدم‌ها در کشورمان کم ظرفیت یا سخیف هستند. شوخی‌های بعد از این ماجرا سخیف و زشت بود هرچند باز هم ...

باز هم چی؟

بگذریم! به هرحال دلخوشی‌های برخی مردم شاید کم شده و دنبال کوچکترین بهانه‌ای برای شوخی، لوس بازی و این مسائل هستند.

با خود علی دایی صحبتی نداشتید؟

نه! این موضوع آن قدر مهم نبود که بخواهم وقت علی را بگیرم و درخصوص آن صحبتی کنم.

برخی از فوتبالی‌ها معتقدند شاید اگر از علی دایی پیش از نامگذاری اجازه می‌گرفتند خیلی بهتر بود؟

قطعا همین طور است. اگر اجازه می‌گرفتند که بهتر بود اما خوب این اتفاق افتاد. ما هم می‌گوییم نیت دوستان خیر بوده است و ...

بقیه برادرهای شما یا اعضای خانواده علی دایی هم چنین نظری دارند؟

اصلا از نظر ما اتفاق خاصی نبوده است. آن قدر اتفاقات مهمتر و بزرگتر در این مملکت وجود دارد که دیگر نباید به این اخبار و مسائل توجه کرد.

شما همیشه کنار علی دایی به عنوان مربی مشغول فعالیت بوده اید. الان مدتی است از مربیگری دور شده اید. این دوران به شما سخت نمی‌گذرد؟

اصلا و ابدا! مشغول رسیدگی به امورات زندگی خود هستیم. علی هم همین طور؛ فوتبال و مربیگری همه زندگی نیست.

علی دایی و همسر

بسیاری نورا رو تنها دختر علی دایی میدانند، اما در واقع علی دایی در گذشته یکبار ازدواج کرده و از همسر سابق خود دختری بنام دنیز دارد. دایی به غیر از نورا فرزند دیگری دارد که عکس و نام او کمتر در رسانه ها منتشر شده است. فرزند دیگر علی دایی که این یکی هم دختر است “دنیز” نام دارد و حاصل ازدواج نخست و البته نافرجام علی دایی است. “دنیز” ۹ ساله هم اکنون به همراه مادرش در لندن زندگی می کند و سالی یک بار برای دیدن پدرش به ایران می آید.

چندی قبل نیز سایت های خبری بدون نام بردن از علی دایی نوشتند: مربی مشهور درخواست گرفتن حضانت دخترش از همسر سابقش را کرده و پیام داده که این ماجرا حتی اگر به مطبوعات و رسانه ها هم کشیده شود و آبروی او را به مخاطره بیندازد باز هم دست نمی کشد پس بهتر است همه چیز مسالمت آمیز حل شود.

علی دایی

دختر علی دایی

البته بر طبق اخبار منابع موثق، همسر سابق این مربی مشهور هم پیغام داده که وی برود از طریق شکایت، خواسته ی خود را مطرح کند؛ چرا که به هیچ عنوان اجازه نمی دهد دخترش نزد این مربی و همسر سابقش زندگی کند.

علی دایی

منبع : پاتوق آنلاین

 

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • تهران، شهر معلول! / کم توان هایی که دیگر به امید فکر نمی کنند + فیلم

    تهران، شهر معلول! / کم توان هایی که دیگر به امید فکر نمی کنند + فیلم

آیا این خبر مفید بود؟
2 2

نظر شما