شناسهٔ خبر: 51100996 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

اشپیتیم آرفی از تیم نونهالان و آکادمی پرسپولیس کنار رفت

استعفای اجباری بعد از کتک‌کاری؟

در تمرین روی پای من آمد و کفشم پاره شد. به او گفتم آرام‌تر، آرفی گفت جواب من را نده، بعد هم‌ کمی بحث شد و او‌ به من کشیده زد! خلیلی و حلالی هم سر تمرین بودند،‌ اول چیزی متوجه نشدند اما آخر تمرین وقتی فهمیدند، به من گفتند از زمین برو بیرون و به آرفی هم گفتند دیگر سر تمرین ما نیا.

صاحب‌خبر -

روزبه دلاور، روزنامه‌نگار: روز گذشته باشگاه پرسپولیس اعلام کرد با استعفای اشپیتیم آرفی مشاور آکادمی در امور فوتبال پایه و همچنین پویان فیال و بابک جعفری از کادرفنی تیم نونهالان موافقت شد. آرفی که همزمان با تیم نونهالان همکاری فنی داشت، پس از بازی اخیر آنها از همه مسئولیت‌های خود در آکادمی و تیم‌ نونهالان استعفا داد.

ماجرا اما به درگیری آرفی -که تصمیم گرفت با امیدها تمرین کند- و کاپیتان امید پرسپولیس مربوط است؛ تکل آرفی روی پای کاپیتان امیدهای پرسپولیس و پاره کردن کفش این بازیکن و کشیده آرفی زیرگوش سلیمانی. برای اینکه اصل ماجرا را پیگیر شویم، ابتدا سراغ آرفی و خلیلی مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس رفتیم که پاسخگو نبودند. برای یافتن سرنخ‌هایی از ارتباط‌ استعفا با درگیری دیروز -که یک‌طرف آن خود او بوده- با ابوالفضل سلیمانی بازیکنی که کشیده خورد و احسان خرسندی کمک‌مربی نونهالان گفت‌وگو کردیم.

 سلیمانی: عذرخواهی کردم و برایم یک کفش خرید

ابوالفضل سلیمانی، مدافع وسط و کاپیتان امید پرسپولیس یکی از بهترین بازیکنان رده امید به‌حساب می‌آید. یک ساعت پس از بازی تیمش مقابل پیکان به سوالات «فرهیختگان» پاسخ داد. سلیمانی درباره علت درگیری‌اش با آرفی گفت: «در تمرین روی پای من آمد و کفشم پاره شد. به او گفتم آرام‌تر، آرفی گفت جواب من را نده، بعد هم‌ کمی بحث شد و او‌ به من کشیده زد! خلیلی و حلالی هم سر تمرین بودند،‌ اول چیزی متوجه نشدند اما آخر تمرین وقتی فهمیدند، به من گفتند از زمین برو بیرون و به آرفی هم گفتند دیگر سر تمرین ما نیا.»

سلیمانی درباره اینکه آیا از استعفای مربی نونهالان خبر دارد یا خیر، گفت: «بله، شنیدم اخراج شد یا شاید هم خودش به‌خاطر نتایج ضعیف کنار کشید.»

وی همچنین درباره علت حضور مربی نونهالان پرسپولیس در تمرین امیدها افزود: «حلالی از او خواسته بود در تمرینات ما شرکت کند. ما کنارش یاد می‌گرفتیم و همه بازیکنان روحیه می‌گرفتیم. آرفی به من خیلی راهنمایی می‌کرد، یک‌لحظه آن صحنه پیش آمد و تمام شد.»

در ادامه از این بازیکن مازندرانی درخصوص مراسم آشتی‌کنانش با مربی نونهالان پرسیدیم که گفت: «خلیلی جلسه‌ای برای آشتی گذاشت و به‌رسم کسوت من از آرفی عذرخواهی کردم و او هم برای من یک کفش خرید.»
بازیکن امید پرسپولیس در پایان صحبت‌هایش درخصوص دعوت به تیم بزرگسالان این باشگاه اشاره کرد و افزود: «تا قبل از اینکه به کرونا مبتلا شوم، همراه با بزرگسالان تمرین می‌کردم. در بازی مقابل پیکان هم برای سومین‌بار بهترین بازیکن زمین شدم. امیدوارم باز هم کادرفنی پرسپولیس بازی مرا ببینند تا در خدمت بزرگسالان باشم.»

 خرسندی: او اخراج نشده، بلکه استعفا داده است

احسان خرسندی، بازیکن سابق پرسپولیس در فصل جدید به‌عنوان مربی نونهالان و دستیار اشپیتیم آرفی در نونهالان پرسپولیس انتخاب شد. با خرسندی درباره وضعیت نونهالان پرسپولیس و همچنین درگیری فیزیکی که بین سرمربی نونهالان و سلیمانی کاپیتان امیدهای پرسپولیس به‌وجود آمده، صحبت کردیم. خرسندی که در چندماه گذشته درکنار آرفی بوده به «فرهیختگان» گفت: «استعفای اجباری یا اخراج نبود. من شاهد بودم که آرفی به خلیلی گفت می‌خواهم‌ استعفا بدهم و مدیر آکادمی هم پذیرفت.»

او درباره اینکه آیا تمام کادر همراه آرفی استعفا دادند یا خیر، گفت: «فقط با استعفای او موافقت شد. بنده همچنان در نونهالان به کار خود ادامه می‌دهم، برای سرمربیگری با من صحبت کرده‌اند اما آن پیشنهاد را قبول نکرده‌ام، چون نونهالان پرسپولیس برای اولین‌بار است که در این سطح بازی می‌کنند، کار با این نفرات خیلی سخت است. به‌نظر من نونهالان باید در نیم‌فصل تقویت شوند.»

خرسندی، آرفی را مسئول فنی نونهالان دانست و درباره جذب بازیکن ضعیف در نونهالان گفت: «من انتخاب نکردم، این بازیکنان انتخاب آرفی بودند و من نقشی در انتخاب بازیکنان نداشتم‌.»

وی همچنین درخصوص ماجرای درگیری آرفی با کاپیتان امیدها به «فرهیختگان» گفت: «بعد از تکلی که آرفی روی پای کاپیتان امیدها رفت، او برایش شاخ‌وشانه کشید و آرفی هم او را زد. حلالی هم ‌بود و جو کمی متشنج شده بود اما آرفی از زمین بیرون رفت و اوضاع آرام شد.»

خرسندی علت حضور آرفی در تمرینات امیدها را حفظ آمادگی جسمی مربی نونهالان دانست و افزود: «شاید به این دلیل که هنوز آماده است و می‌تواند جدی بازی کند. آرفی اغلب با امیدها تمرین می‌کند تا بدنش هم روی فرم باشد. با شناختی که از سلیمانی کاپیتان امیدها دارم، او پسر خوب و بااخلاقی است. آرفی آدم باشخصیتی است و در تمرینات نونهالان هم خیلی‌جدی بازی می‌کرد اما من اگر به‌ جایش بودم شآن و جایگاه خودم را حفظ می‌کردم و در تمرینات امیدها پا به توپ نمی‌شدم. حواشی به وجود آمده برای همین است.‌»

 خانمحمدی جانشین آرفی می‌شود؟

با جدایی آرفی از نیمکت مربیگری نونهالان پرسپولیس طبق شنیده‌های «فرهیختگان»، محسن خلیلی با حسن خانمحمدی برای جانشینی مربی آلبانیایی‌تبار وارد مذاکره شده است.

نظر شما