شناسهٔ خبر: 51100993 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

اخذ رضایت‌نامه از والدین برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه ممنوع شد

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ دستورالعملی مبنی بر اخذ رضایت‌نامه از والدین برای حضور دانش‌آموزان به مدارس ابلاغ نشده است، لذا این موضوع وجاهت قانونی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، فرایند بازگشایی مدارس کشور همزمان با اول مهر بر اساس الگوی بازگشایی مدارس، آغاز شد. 

در الگوی بازگشایی سه مرحله پیش‌بینی شد که مرحله اول، مدارس روستایی و عشایری، کلاس اولی‌ها و رشته‌های مهارتی هنرستان‌ها؛ مرحله دوم، مدارس کمتر از ۳۰۰ دانش‌آموز و مرحله سوم مدارس بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز را شامل می‌شد اما بعداً ستاد کرونا زمان بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول را تغییر داد. 

بر همین اساس مقرر شد فرایند بازگشایی مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان و مدارس متوسطه اول و دبستان‌ها از اول آذر آغاز شود.

مدارس برای بازگشایی باید مجوز از اداره می‌گرفتند و روند بازگشایی با تکمیل چک لیست و آماده‌سازی مدرسه، انجام می‌شد؛ سپس به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی می‌شد اما برخی مدارس در این اطلاع‌رسانی از خانواده‌ها برای حضور فرزندان‌شان در مدارس رضایت‌نامه یا تعهدنامه گرفتند.

آموزش و پرورش با انتشار گلایه خانواده‌ها، با این موضوع برخورد کرد. محمدحسین کفراشی مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در خصوص اخذ رضایت نامه از سوی برخی مدارس از والدین برای حضور دانش‌‌آموزان در مدرسه، اظهار کرد: هیچ دستورالعملی مبنی بر اخذ رضایتنامه از والدین برای حضور دانش آموزان به مدارس ابلاغ نشده است، لذا این موضوع وجاهت قانونی ندارد.

وی افزود: با توجه به این که ستاد ملی مبارزه با کرونا مخالفتی با بازگشایی مدارس ندارد، لذا ضرورتی نیز بر اخذ گواهی و رضایت نامه از والدین وجود نخواهد داشت.

کفراشی با تأکید بر اینکه برای حضور دانش‌آموزان در ساعات خارج از برنامه درسی مصوب مانند «شرکت در اردوها» و «فعالیت ‌های فوق برنامه»، رضایت نامه نیاز است، ادامه داد: مدارس موظف به اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی هستند تا خانواده‌ها نیز با آرامش بتوانند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش گفت: هرگونه شکایاتی درباره اخذ رضایت نامه از سوی مدارس از طریق سامانه shekayat.medu.ir ظرف مدت ١٠ روز پیگیری و پاسخ آن داده می‌شود.

نظر شما