شناسهٔ خبر: 51100949 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

عضو هیات رئیسه مجلس:

مجلس از ابزارهای نظارتی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن استفاده می‌کند

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مجلس از ابزارهای نظارتی خود برای اجرای صحیح "قانون جهش تولید مسکن" استفاده می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی درباره اجرای قانون جهش تولید مسکن، گفت: این قانون به موضوعاتی مانند توجه به منابع مالی توجه کرده و در این راستا ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در  قانون بودجه در نظر گرفته شده و در نهایت حمایت از ساخت مسکن، انبوه‌ساز و... لحاظ شده، ضمن آنکه باید زمین‌های در اختیار دولت، به مسکن مورد نیاز مردم همچون معلمان، کارگران، بازنشستگان و... تبدیل شوند البته در قانون برای واگذاری این زمین‌ها ۲ ماه به دستگاه‌ها فرصت داده شده اما مقاومت‌هایی از سوی دستگاه‌ها برای واگذاری این زمین‌ها می‌شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی از حضور ۲ نماینده مجلس در شورای عالی مسکن -که قرار است ساخت ۴ میلیون واحد مسکن در طی ۴ سال را دنبال کنند- خبر داد و افزود: اگر این اتفاق توسط دولت و مسئولان امر صورت نگیرد نمایندگان عضو شورای عالی مسکن،   گزارش عملکردی آن‌ها را به مجلس ارائه خواهد داد و ما از  ابزارهای نظارتی خود برای تحقق این مهم و وادار کردن مسئولان به اجرای قانون مذکور استفاده می‌کنیم و آن را به اطلاع صاحبنظران و مردم می رسانیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگرچه دولت کنونی تلاش خود را برای اجرای  این قانون می‌کند اما باید بپذیریم که موضوعات مرتبط به اقتصاد همچون تامین و تولید مسکن پروسه بلندمدت است و در کوتاه مدت صرفا می‌توان اقداماتی همچون تثبیت نرخ را انجام دهیم، لذا باید به دولت فرصت داد تا موتور تولید مسکن را در حالی که مسکن مهر نیز متوقف شده بود راه‌اندازی کند، همچنین تلاش خواهیم کرد تا در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بودجه مورد نیاز این مهم را تامین کنیم.

نظر شما