شناسهٔ خبر: 51100947 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

هفته هفتم تحت‌تاثیر اتفاقات عجیب؛ نه VAR هست، نه تخصص و مدیران کارآمد

داستان فدراسیون خوبان عالم

درحالی که کشورهای نه‌چندان پیشرفته در فوتبال هم به سیستم داور ویدئویی مجهز شده‌اند همچنان در فوتبال ما خبری از VAR نیست و همان حرف‌های سال گذشته درحال تکرار است. این مساله درکنار کیفیت پایین داوری باعث‌شده هر هفته تیم‌های زیادی از اشتباهات داوری متضرر شوند و نمونه آن را در بازی نفت آبادان و استقلال شاهد بودیم که داور حداقل یک و حداکثر دو پنالتی به‌نفع میهمان نگرفت تا در نتیجه بازی که با تساوی خاتمه یافت، تاثیرگذار باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان»، هفته هفتم لیگ برتر فوتبال روز گذشته با برگزاری پنج بازی آغاز شد. جدا از نتایج رقم‌خورده بار دیگر شاهد اتفاقاتی بودیم که احتمالا جز در فوتبال ما جای دیگر شاهدش نخواهیم بود. درحالی که کشورهای نه‌چندان پیشرفته در فوتبال هم به سیستم داور ویدئویی مجهز شده‌اند همچنان در فوتبال ما خبری از VAR نیست و همان حرف‌های سال گذشته درحال تکرار است. این مساله درکنار کیفیت پایین داوری باعث‌شده هر هفته تیم‌های زیادی از اشتباهات داوری متضرر شوند و نمونه آن را در بازی نفت آبادان و استقلال شاهد بودیم که داور حداقل یک و حداکثر دو پنالتی به‌نفع میهمان نگرفت تا در نتیجه بازی که با تساوی خاتمه یافت، تاثیرگذار باشد. در تهران اما اتفافات عجیب‌تری افتاد و بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان با تاخیر 30دقیقه‌ای مواجه شد، چراکه سازمان لیگ و شرکت توسعه و تجهیز برسر رقم اجاره زمین به‌خاطر تبلیغات محیطی دعوا داشتند و هرکدام (که به‌نظر می‌رسد بدون درنظر گرفته شدن تخصص و شایسته‌سالاری در راس کار هستند) همدیگر را مقصر دانستند. مردم هم پای گیرنده‌ها به این فکر می‌کردند که واقعا عنوان «لیگ حرفه‌ای» یا «لیگ برتر» برازنده این فوتبال است؟

 چهارمین تساوی‌ استقلال در آستانه دربی

تیم فوتبال استقلال از ساعت16 دیروز در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف صنعت نفت رفت و برای چهارمین هفته پیاپی به تساوی دست یافت و این‌بار با نتیجه یک-یک متوقف شد. مهدی حنفی ابتدا در دقیقه6 صنعت نفت را پیش انداخت، اما امیرحسین حسین‌زاده در دقیقه39 موفق به گلزنی برای استقلال شد. در ترکیب صنعت نفت احمد گوهری، محمد طیبی، محمد بختیاری، امید حامدی‌فر(1+90-عباس بوعذار)، امید خالدی، مهدی حنفی، محمدرضا غبیشاوی(79-احمد شریعت‌زاده)، امیرحسین فرهادی(46-سیدفاخر تهامی)، محمدحسین زواری(40-حکیم نصاری)، طالب ریکانی و شروین بزرگ(46-علی امیری) حضور داشتند و برای استقلال هم علیرضا رضایی، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، روزبه چشمی، آرش رضاوند(73-رضا آذری)، مهدی مهدی‌پور، جعفر سلمانی، وریا غفوری(79-امین قاسمی‌نژاد)، کوین یامگا، امیرحسین حسین‌زاده(88-ارسلان مطهری) و رودی ژستد(73-محمدرضا آزادی) بازی کردند.

در دقیقه8 صنعت نفت صاحب ضربه ایستگاهی شد که توپ ارسالی را مهدی حنفی توانست با ضربه سر تبدیل به گل کند تا برای نخستین‌بار استقلال در این فصل گل اول را در جریان بازی‌ها دریافت کند. در دقیقه26 یامگا در محوطه جریمه صنعت نفت سرنگون شد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت. این صحنه باعث اعتراض شدید فرهاد مجیدی به محمدرضا اکبریان داور بازی شد. در دقیقه39 حرکت وریا غفوری و در ادامه پاس عمقی او به امیرحسین حسین‌زاده رسید و مهاجم جوان استقلال توانست دروازه نفت را باز کند تا پای او نیز در این فصل به گلزنی باز شود. در دقیقه49 توپ در محوطه جریمه نفت به اعتقاد استقلالی‌ها به دست بازیکنان این تیم خورد، اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. در ادامه بازیکنان استقلال فرصت‌های گلزنی زیادی را از دست دادند و در تقابل با سرمربی سابق‌شان علیرضا منصوریان نتوانستند در آستانه دربی به پیروزی دست پیدا کنند تا با 13امتیاز در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی قرار بگیرند.

 برد دوباره سپاهان با دبل مغانلو

سپاهان و نساجی از ساعت16 در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 2 بر صفر سپاهان به پایان رسید تا این تیم جایگاهش را در صدر جدول حفظ کند. شهریار مغانلو در دقایق 30 و 57 برای سپاهان گلزنی کرد تا این مهاجم که در فصل بیست‌ویکم پایش به گلزنی باز نشده بود، با دبل گلزنی را ازسر بگیرد.

از ساعت15 دو دیدار برگزار شد؛ مس رفسنجان با یک گل (گادوین منشا، 70-پنالتی) هوادار را شکست داد و گل‌گهر سیرجان هم با گل امین پورعلی (23) پیکان را مغلوب کرد.

 صعود پرسپولیس به رده دوم

دیدار پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان هم از ساعت 18:31آغاز شد که درنهایت با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس پایان یافت. تک‌گل پرسپولیس توسط علی محسن‌زاده سنگربان حریف (50-گل‌به‌خودی) به ثمر رسید. به این ترتیب پرسپولیس موفق شد با دو پیروزی یک بر صفر مقابل صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در هفته‌های پنجم و ششم لیگ، به رده دوم جدول برسد و خود را آماده دیدار شنبه آینده با استقلال کند.

در ترکیب پرسپولیس حامد لک، فرشاد فرجی، علی نعمتی، مهدی شیری، سعید آقایی(46-سیامک نعمتی)، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا، مهدی ترابی(88-علی شجاعی)، وحید امیری، مهدی عبدی(90-علیرضا ابراهیمی) و عیسی آل‌کثیر قرار گرفتند و برای نفت هم علی محسن‌زاده، مجتبی لطفی، محمد بلبلی(31-مهران امیری)، امیر روستایی، میثم نقی‌زاده، محمدمهدی احمدی، مجید عیدی، مسلم مجدمی، سجاد حیدری‌مقدم(64-عماد میرجوان)، علی عبدالله‌زاده و هاتف نادری بازی کردند.

در دقیقه50 میلاد سرلک پشت محوطه جریمه نفت مسجدسلیمان با قطع توپ، مهدی ترابی را در موقعیت قرار داد که پاس او به دهانه دروازه با ضربه مهدی عبدی همراه بود و درنهایت توپ پس از برخورد به علی محسن‌زاده وارد دروازه نفت مسجدسلیمان شد.

نظر شما