شناسهٔ خبر: 51100928 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

بذری که دانشمندان هسته‌ای کاشته‌اند به درختی تنومند تبدیل شده است

حدادی گفت: بذری که دانشمندان هسته‌ای کشور کاشته‌اند به یک درخت تنومندی تبدیل شده که پربارتر از گذشته شده است.

صاحب‌خبر -

بذری که دانشمندان هسته‌ای کاشته‌اند به درختی تنومند تبدیل شده استعلی حدادی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در ارتباط با علت پیشرفت صنعت هسته‌ای کشور، اظهار داشت: این یک واقعیت است که پیشرفت امروز صنعت هسته‌ای مدیون دانشمندانی است که برای بومی‌سازی علوم هسته‌ای از جان خود گذشتند و به معنای واقعی کلمه در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

وی ادامه داد: آنچه که شهید فخری‌زاده و سایر شهدای هسته‌ای به دنبالش بودند؛ کمک به تقویت سلامت جامعه و نجات بشریت بوده است. از دانش هسته‌ای می‌توان در حوزه سلامت و پزشکی استفاده‌های بسیاری کرد و جمهوری اسلامی ایران هم با پی بردن به جنبه‌های استفاده‌های صلح‌آمیز و بشردوستانه دانش هسته‌ای، همواره در مسیر توسعه و ترویج دانش صلح‌آمیز هسته‌ای گام برداشته است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها اظهار تأسف کرد که رژیم صهیونیستی و قدرت‌های جهانی بیش از آنکه درصدد استفاده صلح‌آمیز از دانش هسته‌ای باشند، جنبه نظامی و غیربشردوستانه آن را مدنظر قرار داده‌اند.

حدادی با اشاره به ترور شهید فخری‌زاده و تأثیر آن بر روند فعالیت هسته‌ای کشور این‌چنین گفت: دشمن هرگز با ترور و ارعاب به اهداف خود دست نیافته است. ترور شهدای دانشمند هسته‌ای مانند شهید فخری‌زاده نه‌ تنها از انگیزه جوانان و متخصصان هسته‌ای کشور نکاسته است بلکه امروز هرکدام تلاش می‌کنند یک شهید فخری‌زاده شوند تا مبادا راه شهید فخری‌زاده متوقف شود.

وی تأکید کرد: ترور دانشمندان هسته‌ای هیچ‌گاه نتیجه مطلوبی برای دشمنان به همراه نداشته و تجربه نشان داده است که ترور دانشمندان هسته‌ای همیشه نتیجه عکس در بر داشته است.

این نماینده مجلس معتقد است: ترور دیگر ابزار مفیدی نیست که دیگران بتوانند به‌عنوان یک ابزار فشار از آن استفاده کرده و به آن دلخوش کنند. در قرن حاضر نمی‌توان فکر و اندیشه را مهار کرد. بذری که دانشمندان هسته‌ای کشور کاشته‌اند به یک درخت تنومندی تبدیل شده که پربارتر از قبل شده است.

حدادی در پایان گفت: رژیم صهیونیستی محکوم به شکست و نابودی است و با ترور دانشمندان هسته‌ای فقط دست‌وپای بیهوده می‌زند. به باور من این ترور‌ها ماهیت واقعی رژیم جنایتکار صهیونیستی را به جهان نشان می‌دهد و اثبات می‌کند که هرگز صهیونیست‌ها خیرخواه هیچ ملت و کشوری نیستند و اگر بتوانند برای نابودی ملت‌ها هر تلاشی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما