شناسهٔ خبر: 51100918 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید دمشق بر حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین و ایجاد کشور مستقل در خاک این کشور

وزیر خارجه سوریه با تاکید بر تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس اعلام کرد مخالف هرگونه تصمیمی است که با قطعنامه‌های سازمان ملل همخوانی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در پیامی به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین با بیان اینکه این روز به یک تریبون جهانی تبدیل شده است که آرمان فلسطین را در اذهان جامعه جهانی زنده نگه می‌دارد، اظهار کرد: سوریه بار دیگر بر مواضع اصولی و قاطع خود در حمایت از مسئله فلسطین، حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین و ایجاد کشور مستقل در خاک این کشور به پایتختی قدس تاکید دارد.

وی در ادامه گفت: تا به امروز خطراتی که موضوع فلسطین را تهدید می‌کند تداوم دارد و از سوی دیگر جامعه بین الملل بمنظور پایان بخشیدن به اشغالگری رژیم صهیونیستی هیچ پیشرفتی نداشته است و هیچ اقدامی انجام نداده است.

مقداد با بیان اینکه مسئولان رژیم صهیونیستی بدلیل اشغال اراضی عربی، نادیده گرفتن حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل، بازخواست نمی‌شوند، افزود: با توجه به این موضوعات حتی آمریکا در تیریبون‌های بین المللی از این رژیم حمایت می‌کند تا مسئله فلسطین را به سمت نابودی بکشاند و سبب فراموشی آن شود.

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه چتر حمایتی این کشور‌ها از اشغالگران اسرائیلی، عامل اصلی تسریع طرح‌های شهرک سازی یهودی در قدس و تلاش این رژیم برای الحاق بخش‌های وسیعی از کرانه باختری و جولان اشغالی سوریه است، گفت: استعمار سرزمین‌های عربی از رهگذر شهرکسازی صهیونیستی، اعمال خودسرانه و نژادپرستانه این رژیم، نقض فاحش و هدفمند حقوق فلسطینی‌ها و سوری‌ها در اراضی عربی اشغالی، تخریب روستا‌ها و شهر‌های اشغالی و کوچاندن ساکنان آن که در حد جنایات جنگی است و از سوی دیگر محور سیاست مقامات اسرائیلی را تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر موضع سوریه نسبت به رد و محکومیت اشغال سرزمین‌های عربی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت توسط رژیم صهیونیستی، گفت: این کشور مخالف هرگونه تصمیم یا اقدامی است که با قطعنامه‌های سازمان ملل متحد همخوانی نداشته باشد و حقوق فلسطین را حفظ نکند و به منظور پایمال کردن آن بکوشد.

مقداد گفت: کشور‌های حامی رژیم صهیونیستی، مسئولیت و عواقب تداوم جنایات این رژیم را بر عهده دارند.

وی ضمن درخواست از کشور‌های عضو سازمان ملل مبنی بر اینکه که مسئولیت خود را در قبال فاجعه مردم فلسطین به عهده بگیرند، گفت: این کشور‌ها باید بمنظور مقابله با تجاوزات رژیم اشغالگر گام‌های ملموس و جدی تری بردارند و اقدامات مفیدی انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما