شناسهٔ خبر: 51100916 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس جمهور الجزائر: سازمان ملل مسئول تشکیل کشور فلسطینی به پایتختی قدس است

رئیس جمهور الجزائر ضمن تاکید بر اصول کشورش در دفاع از همه حقوق ملت فلسطین تاکید کرد، سازمان ملل مسئول تشکیل کشور فلسطینی به پایتختی قدس شریف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر بر حمایت کشورش از مبارزه ملت فلسطین برای بازپس‌گیری حقوق غصب شده آنها تاکید کرد.

به گزارش روسیا الیوم، تبون طی نطقی به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین گفت: امروز روز شناسایی یک ظلم تاریخی علیه ملت فلسطین است که در مبارزه مشروع خود ثابت قدم مانده‌اند تا حقوق غصب شده خود را پس بگیرند.

رئیس جمهور الجزایر بر حمایت کشورش از مبارزه ملت فلسطین برای بازپس‌گیری همه حقوق غصب شده خود تاکید کرد و از جامعه بین المللی خواست به مسئولیت تاریخی خود در قبال سرکشی رژیم اشغالگر در به چالش کشیدن قوانین بین المللی عمل کنند.

تبون گفت که رژیم اشغالگر به دنبال تحمیل خواسته‌های خود و شانه خالی کردن از عمل به توافقات است تا طرح تشکیل کشور مستقل فلسطینی را نابود کند.

او در ادامه خواستار تلاش بیش‌تر جامعه بین المللی برای وادار کردن سازمان ملل و به خصوص شورای امنیت به عمل به مسئولیت خود در دفاع از قانون و نظام بین المللی شد و گفت: رژیم اسرائیل باید به دلیل تجاوزگری‌ها و تخلفات خود علیه ملت فلسطین و تامین چتر حمایتی بین المللی از آن مورد بازخواست قرار گیرد.

تبون گفت: الجزائر بار دیگر تاکید می‌کند که هیچ راه حلی جز با مشارکت دادن فلسطینیان ممکن نیست. ما به طرح صلح عربی مصوب در اجلاس سران عربی در بیروت متعهدیم که بر اساس آن صلح در ازای عقب نشینی کامل اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی عربی ممکن است و این چیزی است که در قطعنامه‌های شورای امنیت بر آن تاکید شده است.

تبون همچنین تاکید کرد: الجزائر به اصول خود وفادار می‌ماند و خوستار افزایش تلاش ها برای حمایت از ملت فلسطین است و در روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین بر حمایت خود از ابتکارهای صادقانه و تلاش های جدی برای تحقق صلح در خاورمیانه بر اساس قطعنامه های بین المللی تاکید می کند.

رئیس جمهور الجزائر گفت: ما امیدواریم که اوضاع انسانی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین هشداری قوی به سازمان ملل باشد تا به مسئولیت خود در تحقق حقوق ملت فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967   به پایتختی قدس شریف عمل کند.

انتهای پیام/.

نظر شما