شناسهٔ خبر: 51100873 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

استاد حوزه علمیه کردستان:

اساتید طلاب را محدود به کتاب های درسی نکنند

حوزه/حجت الاسلام عربیان گفت: اساتید طلاب را محدود به کتاب های درسی نکنند و طلبه ها را به مطالعه آثار بزرگان و کارهای گروهی همانند فعالیت های جهادی، تبلیغی و... تشویق کنند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام بلال عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: طلابی که از روی احساس تکلیف دینی و شرعی وارد حوزه های علمیه می شوند، در صیانت و پاسداری از دین بسیار مسئول خواهند بود.

استاد حوزه علمیه کردستان تاکید کرد: طلبه باید به جز مباحث آموزشی در بحث مباحث تهذیبی و اخلاقی نیز همواره دغدغه مند باشد.

حجت الاسلام عربیان ادامه داد: بی شک هستند افراد و جریان هایی که می خواهند طلبه از مسیر علم آموزی ناامید و دلسرد شود، همین عوامل خود یک آزمایش برای سربازی امام زمام (عج) است.

استاد حوزه با تاکید بر اینکه طلاب دروس بزرگان دین و انقلاب را برای رفع شبهات موجود در جامعه باید مطالعه کنند، اظهار کرد: خوشبختانه منابع مستند دینی بسیاری در دسترس طلاب و روحانیون وجود دارد؛ طلاب باید همواره سعی داشته باشند که کتب بزرگان همانند شهید مطهری و... را به خوبی مطالعه کنند، زیرا آثار استاد شهید منبع خوبی برای جوابگویی به شبهات است.

حجت الاسلام عربیان اضافه کرد: اساتید طلاب را محدود به کتاب های درسی نکنند و طلبه ها را به مطالعه آثار بزرگان و کارهای گروهی همانند فعالیت های جهادی، تبلیغی و... تشویق کنند.

استاد حوزه علمیه کردستان خاطرنشان کرد: زمانی که طلبه به صورت مستمر با اجتماع و مشکلات آن روبرو باشد، در تبلیغ دین می تواند کارنامه شایسته ای داشته باشد و تاثیر کار تبلیغی او نمود بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام

نظر شما